درمان ناتوانی جنسی با تزریق آلپروستادیل در آلت تناسلی

آلپروستادیل (با نام های تجاری آمپول پروستین وی آر، کاورجکت و Edex®) متعلق به گروه دارویی گشادکننده ها و اتساع عروق است. این داروها با منبسط کردن رگ های خونی، جریان خون را افزایش می دهند. این دارو مشابه ماده ای طبیعی در بدن است که به باز نگه داشتن عروق خونی کمک کرده و باعث می شود خون راحت تر جریان پیدا کند. آیا  درمان ناتوانی جنسی با آلپروستادیل امکانپذیر است؟ بله. آلپروستادیل با افزایش جریان خون به آلت تناسلی و ایجاد نعوظ، به درمان اختلال نعوظ (ED) کمک می کند.

افراد مذکری که مبتلا به اختلال نعوظ نیستند، به هیچ وجه نباید آلپروستادیل را به عنوان کمک جنسی تزریق کنند. در صورتی که از این دارو به درستی استفاده نشود، ممکن است آسیبی دائمی به آلت تناسلی وارد شود و فرد توانایی رسیدن به نعوظ را از دست بدهد. آلپروستادیل به عنوان شیاف برای داخل مجرای ادرار نیز موجود است اما به دلیل اثربخشی، هزینه و عوارض جانبی آن زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

تزریق آلپروستادیل

نحوه ی مصرف آلپروستادیل به چه صورت است؟

چندین محصول آلپروستادیل، قابل تزریق هستند و روش تزریق آن ها یکسان است. اما روش های آماده سازی ترکیبات آن متفاوت از یکدیگر خواهد بود. قبل از استفاده از محصول، در مورد نوع آن و روش صحیح مخلوط کردن تزریق، اطمینان حاصل کنید. آلپروستادیل را در مقادیر زیاد یا بیش از آن چه پزشک تجویز کرده است، مصرف نکنید؛ چرا که این موضوع ممکن است باعث آسیب دیدن دائمی آلت تناسلی شود.

قبل از پر کردن سرنگ با دارو، حتماً دست های خود را با آب و صابون بشویید و ویال ها را روی سطحی تمیز قرار دهید. همچنین بایستی سر ویال های تزریق را با یک پد الکلی ضد عفونی کنید. سوزن سرنگ نباید برخوردی با پد الکلی داشته باشد.

نحوه ی تزریق آلپروستادیل 

  1. یک نقطه از آلت تناسلی خود را طبق دستور پزشک انتخاب کنید که در ان تزریق را انجام دهید.
  2. محل الکل را با الکل تمیز کنید . در حالت نشسته یا کمی خمیده ، آلت تناسلی خود را در کنار ران خود نگه دارید تا نتواند حرکت کند. نوک آلت تناسلی خود را با انگشت شست و سبابه خود بگیرید.
  3. پوشش را از روی سوزن بردارید و سوزن را با زاویه ۹۰ درجه نسبت به محل تزریق نگه دارید.
  4. سوزن را تا جایی وارد کنید که تقریبا تمام قسمت فلزی سوزن به آلت تناسلی وارد شود.
  5. دارو را فقط در زیر سطح پوست ، در بالای سر آلت تناسلی ، یا در قاعده آلت نزدیک کیسه بیضه یا بیضه ها تزریق کنید. 
  6. پیستون را به آرامی به سمت پایین فشار دهید ، ۵ تا ۱۰ ثانیه طول میکشد تا دوز آن در آلت تناسلی آزاد شود.
  7. تزریق معمولا دردناک نیست . اگر تزریق بسیار دردناک است یا اگر در محل تزریق متوجه کبودی یا تورم شدید به این معنی است که دارو را زیر پوست تزریق می کنید. قبل از ادامه تزریق ، سوزن را متوقف کنید ، سوزن را بیرون بکشید و آن را به درستی در جای خود قرار دهید.
  8. سوزن را بردارید و دوباره آن را ببندید
  9. پس از اتمام تزریق حدود ۵ دقیقه یا تا زمانی که خونریزی متوقف شود محل تزریق را تحت فشار قرار دهید. این کار از کبودی جلوگیری می کند. سپس طبق دستور پزشک آلت تناسلی کمک می کند تا دارو بهتر عمل کند.
  10. برای جلوگیری از مشکلات پوستی ، هربار که از دارو استفاده می کنید ، محل تزریق متفاوتی را انتخاب کنید. این شامل تعویض محل تزریق از سمت راست آلت تناسلی برای یک تزریق به سمت چپ برای تزریق بعدی است.

دوز مصرفی آمپول آلپروستادیل 

دوز این دارو برای بیماران مختلف متفاوت خواهد بود . حتما طبق دستور پزشک خود دارو را مصرف کنید. مقدار دارویی که  مصرف می کنید به قدرت دارو بستگی دارد. همچنین تعداد دوزهایی که هر روز مصرف میکنید به مشکل پزشکی که دارو را برای آن استفاده می کنید بستگی دارد.

این دارو را همانطور که پزشک به شما نشان داده است ۱۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از مقاربت بسیار آهسته به آلت تناسلی خود تزریق کنید. برای تزریق کامل دوز ، ۵ تا ۱۰ ثانیه زمان بگذارید. در عرض ۲۴ ساعت بیش از یک دوز تزریق نکنید. همچنین این دارو را بین از ۲ روز متوالی مصرف نکنید.

میزان اثرگذاری آلپروستادیل چقدر است؟

درمان ناتوانی جنسی با آلپروستادیل تقریباً در ۸۰ درصد از مردان، صرف نظر از سن آن ها یا علت ED، باعث ایجاد استحکام کافی آلت تناسلی برای آمیزش جنسی می شود.

چقدر طول می کشد تا آلپروستادیل اثر خود را بگذارد؟

آلپروستادیل معمولاً حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از مصرف، اثر خود را می گذارد و آمیزش جنسی می بایست بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از مصرف آن انجام شود. ممکن است حتی بعد از انزال نیز اثرات نعوظ باقی بماند، اما نباید آلت تناسلی خیلی سفت باشد و بیشتر از ۱ ساعت طول بکشد.

اقدامات احتیاطی قبل از مصرف آلپروستادیل چیست؟

قبل از مصرف آمپول آلپروستادیل و شیاف آلپروستادیل موارد زیر را به پزشک خود اطلاع دهید:

  • سابقه ی حساسیت و واکنش آلرژیک نسبت به آلپروستادیل
  • حساسیت داشتن به هر ماده ی دیگری مانند مواد غذایی، مواد نگهدارنده یا رنگ ها
  • مصرف هر گونه داروی تجویزی یا بدون نسخه، از جمله مکمل های غذایی و گیاهی
  • داشتن پروتز و ایمپلنت آلت تناسلی
  • سابقه ی تجربه ی پریاپیسم (نعوظ دردناک و طولانی مدت)
  • ابتلا به هر گونه عارضه ی پزشکی، به خصوص موارد زیر:
  • ناهنجاری های آلت تناسلی مانند انحنا یا نقص مادرزادی
  • عفونت آلت تناسلی
  • خارش یا قرمزی آلت تناسلی
  • بیماری های که باعث غلیظ یا کندتر شدن جریان خون می شوند، مانند: سرطان خون، مولتیپل میلوما، غلظت خون، کم خونی سلول داسی شکل یا ترومبوسیتمی.
سرطان پروستات

قبل از پر کردن سرنگ با دارو، حتماً دست های خود را با آب و صابون بشویید و ویال ها را روی سطحی تمیز قرار دهید. همچنین بایستی سر ویال های تزریق را با یک پد الکلی ضد عفونی کنید. سوزن سرنگ نباید برخوردی با پد الکلی داشته باشد. بهتر است راجب فشار خون و اختلال نعوظ بیشتر بدانید.

عوارض آلپروستادیل چیست؟

آلپروستادیل یکی از بهترین آمپول های تقویت قوای جنسی می باشد .عوارض جانبی آلپروستادیل شایع نیست، اما گاهی اتفاق می افتد. در صورت بدتر شدن یا از بین نرفتن علائم زیر، با پزشک خود تماس بگیرید:

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت تجربه ی این عوارض، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • کج شدن آلت تناسلی همراه با درد هنگام نعوظ
  • ادامه پیدا کردن نعوظ بیش از دو ساعت،، همراه با درد شدید و مداوم در آلت تناسلی
  • درد یا تورم در بیضه ها
  • سرگیجه
  • ضعف
  • درد لگن
  • علائم شبیه آنفولانزا

شرایط نگهداری آلپروستادیل به چه صورت است؟

در صورتی که دارو ترکیبی باشد، باید در یخچال نگهداری شود. در غیر این صورت بایستی دستورالعمل های روی جعبه ی دارو را رعایت کرد. قرص های آلپاروستادیل را باید در بسته بندی اصلی در یخچال نگهداری کرد اما ممکن است قبل از استفاده تا ۱۴ روز در دمای اتاق نگهداری شود. دارو را در معرض دمای بالا قرار ندهید یا آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا این کار باعث بی اثر شدن آن می شود.

هنگام مسافرت، آلپروستادیل را در چمدان های چک شده نگهداری نکنید یا آن را در ماشین قرار ندهید که ممکن است در معرض دمای شدید قرار گیرد. گلوله های آلپروستادیل را در یک کیسه یخ قابل حمل یا خنک کننده نگهداری کنید.

علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل موارد زیر باشد:
غش کردن
سرگیجه
تاری دید
حالت تهوع
درد در آلت تناسلی که از بین نمی رود
نعوظ بیش از ۶ ساعت طول بکشد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم