قرص افلوکساسین : درمان عفونت‌ مجاری ادراری و التهاب مثانه

این دارو، برای درمان انواع عفونت های باکتریایی استفاده می شود. افلوکساسین، متعلق به دسته ای از داروها، به نام آنتی بیوتیک های کینولون است. این آنتی بیوتیک، با جلوگیری از رشد باکتری ها، عفونت های باکتریایی را درمان می کند، بر روی عفونت های ویروسی (مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و …) تأثیری نداشته، و باید توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه ی آنتی بیوتیک ها، باعث می شود در آینده برای عفونت های دیگر، تأثیر خود را از دست بدهند.

افلوکساسین

نحوه مصرف قرص افلوکساسین

قبل از شروع مصرف افلوکساسین، و شروع دوره ی بعدی، راهنمای مصرف ارائه شده توسط پزشک یا داروساز خود را مطالعه کنید. در صورت داشتن هرگونه ابهامی از پزشک یا داروساز خود در مورد آن سؤال کنید. این دارو را طبق دستور پزشک، به همراه غذا یا بدون غذا، معمولاً ۲ بار در روز (هر ۱۲ ساعت) میل کنید. دوز مصرفی و مدت زمان مصرف دارو توسط پزشک شما تعیین می شود. در هنگام مصرف دارو، مایعات زیاد بنوشید. مگر اینکه پزشک، شما را منع کند.

این دارو را حداقل ۲ ساعت قبل، یا بعد از داروهای دیگر، مصرف کنید تا تأثیر آن کم شود. در مورد سایر داروهایی که همزمان مصرف می کنید، از پزشک یا داروساز خود سؤال کنید. برخی از داروهایی که در صورت مصرف آنها باید اطلاع دهید، شامل این موارد هستند: کویناپریل، سوکرالفات، ویتامین ها / مواد معدنی (از جمله مکمل های آهن و زینک) و محصولات حاوی منیزیم، آلومینیوم یا کلسیم (مانند آنتی اسید ها، محلول دیدانوزین، مکمل های کلسیم).

قرص افلوکینول برای چی خوبه

آیا التهاب مثانه خطرناک است؟

عفونت های پوستی

  • ۴۰۰ mg، خوراکی، هر ۱۲ ساعت، به مدت ۱۰ روز

سوزاک شدید و مجاری ادراری و دهانه رحم

  • به علت مقاومت همه گیر به این دارو در آمریکا، دیگر برای سوزاک تجویز نمی شود.
  • ۴۰۰ mg، خوراکی، یک دوز

التهاب دهانه رحم یا مجاری ادرار

  • ۳۰۰ mg، خوراکی، هر ۱۲ ساعت، به مدت ۷ روز

بیماری التهاب شدید لگن

  • ۴۰۰ mg، خوراکی، هر ۱۲ ساعت، به مدت ۱۰ الی ۱۴ روز

التهاب مثانه غیر پیچیده

  • به علت coli یا K. pneumonia: 200 mg، خوراکی، هر ۱۲ ساعت، به مدت ۳ روز
  • به علت سایر پاتوژن های تأیید شده: ۲۰۰ mg، خوراکی، هر ۱۲ ساعت، به مدت ۷ روز
  • محدودیت مصرف: برای بیمارانی که به سایر درمان های عفونت مجاری ادراری، دسترسی ندارند، فلوروکینولون را در نظر بگیرید.

عفونت پیچیده ی مجاری ادرار (UTIs)

  • ۲۰۰ mg، خوراکی، هر ۱۲ ساعت به مدت ۱۰ روز

ورم پروستات به علت E. coli

  • ۳۰۰ mg، خوراکی، هر ۱۲ ساعت به مدت ۶ هفته

تداخل دارویی افلوکساسین

اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، احتمالاً پزشک یا داروساز شما از تداخل های احتمالی در مورد شما اطلاع داشته و آنها را در نظر گرفته است. بدون مشورت با پزشک یا داروساز خود، دوز مصرفی خود را کم، زیاد یا متوقف نکنید. تداخل شدید افلوکساسین، با داروهای دیگر، شناخته نشده است.

  • افلوکساسین، با ۴۲ دارو تداخل جدی دارد.
  • افلوکساسین، با ۱۶۲ دارو تداخل متوسط دارد.
  • افلوکساسین، با ۹۴ دارو تداخل خفیف دارد.

این لیست، شامل تمام تداخلات دارویی نمی شود. بنابراین قبل از مصرف این دارو، پزشک یا داروساز خود را در جریان تمام داروهایی که مصرف می کنید، قرار دهید. لیستی از تمام داروهای خود را به همراه داشته و در اختیار پزشک قرار دهید. در صورت نگرانی یا پرسشی، با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض قرص افلوکساسین

 افلوکساسین، به غیر فعال کردن و احتمالاً سایر اقدامات غیر قابل بازگشت و جدی، مثل: پارگی یا التهاب تاندون، نوروپاتی محیطی و تأثیرات سیستم عصبی مرکزی (CNS) مرتبط می شوند. در بیمارانی که هر کدام از این ری اکشن های جدی را نشان می دهند، مصرف را بلافاصله متوقف کنید.

  • از آنجایی که عوارض جانبی این دارو، برای بیماران مبتلا به سینوزیت باکتریال حاد، تشدید حاد برونشیت مزمن، و عفونت های مجاری ادراری بدون عارضه (UTI)، بیشتر از مزایای آن است، بنابراین مصرف فلوروکینولون در این بیماران باید محدود شده و از گزینه های درمانی جایگزین استفاده شود.
  • برای برخی از عفونت های جدی باکتریایی، از جمله سیاه زخم، طاعون و ذات الریه باکتریایی، مزایای فلوروکینولون ها بیشتر از عوارض آن بوده، و بهتر است به عنوان یک گزینه درمانی در دسترس استفاده شود.
  • این دارو، حاوی افلوکساسین است. بنابراین در صورت داشتن هرگونه حساسیت به افلوکساسین ها یا سایر ترکیبات موجود در این دارو، از مصرف آن خودداری کنید.

قرص افلوکساسین و بارداری

با تشخیص پزشک، در صورتی که مزایای استفاده از این دارو بیشتر از خطرات احتمالی آن است، می توانید با احتیاط افلوکساسین را مصرف کنید. مطالعات حیوانی تأثیر ریسک های این دارو روی جنین را نشان داده است، اما مطالعات انسانی در دسترس نیست.

عکس قرص عفونت ادراری

عکس قرص عفونت ادراری

موارد مصرف Ofloxacin

از افلوکساسین برای درمان عفونت های خاص، از جمله ذات الریه، عفونت های پوستی، عفونت های مثانه، رحم و پروستات (غده تولید مثل مردانه) استفاده می شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آذر چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    مادر من ۵۵سالشه ایشون نمتونه کنترول کنه. یهو ادرار میگیرتش نمیتونه زیاد نگهش داره ادرارش میگیره دکترم نمیاد گفتم. راهنماییم کنید خوبش کنم ایشو ناراحتی نارساییه خون به مخچه داره الان چند وقته اینجور شده خواهش میکنم کمک کنید که انقد دستشویی نره یا بتونه کنترلش کنه ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      ویزیت آنلاین یا ویزیت حضوری داشته باشید 

  • تصویر کاربر جمشید چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام
    سنگ کلیه دارم در هر دو طرف به اندازه 4 ملی
    ایا این قرص برای دفع سنگ کلیه هم جواب میده ؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      مراجعه حضوری یا ویزیت آنلاین داشته باشین 

  • تصویر کاربر حامد سه شنبه ۲۶ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر
    بنده 27 سال دارم مجرد از کرمانشاه چند ماه متوجه سردی بیضه و کاهش شدید میل جنسی و تغییر بو و رنگ مایع منی به زرد و دانه های ژله ای در منی شدم. داخل گلوم سفید شده خلط صبحگاهی شدید دارم که داره دندونام رو زرد میکنه همه جور آنتی بیوتیک (از تاوانکس گرفته تا آموکسی سیلین و کلاو و مترونید...) و شستشو بینی تجویز کردن اما تاثیری روی بهبود گلو نداشته فقط زمانی که دکتر اورولوژی قرص افلوکساسین تجویز کردن (دوز 300 پنج روز) مشکلات منی خوب شد اما بعدش دوباره مثل قبل شدم دیگه خسته شدم بنظر شما دکتر آیا ارتباطی بین این دو بیماری هست؟ افلوکساسین با دوره بیشتر مصرف کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور سه شنبه ۲۶ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      یک ماه استفاده کن 

  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۱ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام من چند روزی هست بخاطر التهاب لگن قرص افلوکسیر۳۰۰استفاده میکنم و توی این چند روز مزه دهنم تلخ شده ضعف و بی اشتهایی و کم انرژی شدم آیا این عوارض های داروست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور دوشنبه ۱ آذر ۰( 2 سال پیش)

      بله

  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر ، بنده دوروز سوزش ادار دارم امروز که رفتم دکتر فنازومکس و افلوکساسین دادن با مسکن اوندوتا دارو رو استفاده کردم ولی قرص افلوکساسین رو نه بخاطر عوارض زیادی که داره میترسم استفاده کنم ، چون خودم چندمورد از عوارضهاشو دارم نگرانم که بدتر بشه ، البته ناگفته نماند که سه سال متوالی همچین مشکلی برام پیش میاد تقریبا به فاصله یک سال ، علت خاصی داره ؟لطفا راهنماییم کنید با تشکر .
    1. تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۵ آبان ۰( 2 سال پیش)
      لطفا جواب بدین
    2. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور چهارشنبه ۲۶ آبان ۰( 2 سال پیش)

      افلوکساسین رو شروع کن 

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات