بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان

درمان زگیل تناسلی مردان به چه صورت است؟ یکی از روش های شیمیایی درمان زگیل ها استفاده از پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان  است که توسط بیماران بر روی پوست مالیده می شوند. در این مطلب انواع بهترین پماد زگیل تناسلی مردان و زنان به همراه روش مصرف پماد زگیل تناسلی  و درمان قطعی زگیل تناسلی مردان گرد آوری شده است.

گزینه های درمانی برای زگیل تناسلی

به طور کلی زگیل تناسلی علائمی ایجاد نمیکند اما ممکن است دردناک ، خارش دار و ناخوشایند باشد. خوشبختانه تعدادی از درمان ها وجود دارد که می تواند کمک کند. برای زگیل تناسلی درمان هایی مانند پمادها ، کرایوتراپی ، عمل جراحی و محلول های اسیدی هستند که بنا به تشخیص پزشک انجام می شوند. در اینجا ما به معرفی پماد ها می پردازیم.

عواملی که ممکن است بر انتخاب درمان تأثیر بگذارند عبارتند از اندازه، محل و تعداد زگیل ها، تغییرات در زگیل ها، ترجیح بیمار، هزینه درمان، راحتی، عوارض جانبی احتمالی و تخصص ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی.

همه گزینه های درمانی شامل برخی از اشکالات مانند درد، زخم احتمالی و هزینه است. علاوه بر این، برخی از زگیل‌هایی که در ابتدا پاک شده‌اند، ممکن است در برخی افراد عود کنند که به معنای بازگشت برای درمان بیشتر است.

اگر در عرض ۶-۴ هفته پاسخ قابل توجهی به درمان HPV وجود نداشت، باید تشخیص جایگزین، تغییر روش درمان یا ارجاع بعدی در نظر گرفته شود. ما در ادامه برای شما بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان را بازگو می کنیم. اما این را بدانید قبل از هر درمانی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و پزشک براساس مشکل و نیاز شما بهترین درمان را پیشنهاد می دهد.

پماد زگیل تناسلی آلدرا ( ایمی کیمود )

کرم ۵ درصدی ایمی کیمود یک کرم موضعی کاملا قوی و تنظیم شده است که واکنش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و .در جعبه های یک بار  مصرف در بازار جهت درمان زگیل تناسلی زنان و مردان وجود دارد. این دارو یکی از بهترین پماد های رفع زگیل تناسلی است اما عوارضی می تواند داشته باشد.

پماد زگیل تناسلی

عوارض پماد زگیل تناسلی ایمی کیمود

از جمله عوارض این پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

  • قرمزی و ورم در ناحیه مد نظر
  •  حس سوزش پوست
  •  خارش
  •  حساسیت پوست
  • پوست پوست شدن بدن و یا نا خالص شدن آن

روش استفاده از پماد آلدرا برای درمان زگیل تناسلی

افراد باید یک لایه نازک از این کرم موضعی را بر روی زگیل های مشخص پوست خود قرار دهند و تا زمانی که کرم ناپدید شود آن را بر روی پوست بمالند. ۶ الی ۱۰ ساعت پس از پروسه درمانی، ناحیه مورد نظر با آب و صابون شست و شو داده می شود. ماده ایمی کیمود می تواند کاندوم ها و دیافراگم ها را تضعیف کند و معمولا داشتن رابطه جنسی در شرایطی که این ماده بر روی پوست قرار دارد پیشنهاد نمی شود.

حتما بخوانید

از کجا بدانیم که زگیل تناسلی داریم یا زگیل معمولی؟

زگیل معمولی در ناحیه تناسلی

پماد زگیل تناسلی آلدرا

درمان زگیل تناسلی با ژل پودوفیلوکس 

پودوفیلوکس یک ژل ۰.۵ درصدی و یا یک محلول حاوی عصاره خالص از فعال ترین مواد پودوفیلین است. برای جلوگیری از به وجود آمدن حساسیت و آلرژی موضعی، بیماران باید قبل از این که بخواهند محلول را روی پوست بمالند، اجازه دهند تا حدی خشک شود.

روش استفاده از  پماد زگیل تناسلی پودوفیلوکس

این محلول باید به کمک یک پارچه پنبه ای بر روی پوست کشیده شود؛ ژل باید به کمک انگشتان دست بر روی پوست و زگیل ها قرار داده شود. برخی از پزشکان معالج ترجیه می دهند مرحله اولیه از قرار دادن این مواد بر روی زگیل ها را خودشان انجام دهند.

موارد مصرفی پماد  پودوفیلوکس

پماد پودوفیلوکس برای درمان ضایعات پوستی واژنی، مجرای ادراری، زگیل مقعدی و باسنی پیشنهاد نمی شوند. ۵ آزمون رندم و کاملا اتفاقی توانستند نشان دهند که ضریب پاک سازی زگیل بین پودوفیلاکس و پودوفیلین هیچ تفاوت خاصی وجود ندارد.

درمان زگیل تناسلی با پدوفیلوکس

محلول اسید سالیسیلیک برای درمان زگیل تناسلی

در زمان های قدیم جهت درمان انواع زگیل از اسید سالیسیلیک استفاده می شد. . اسید سالیسیلیک به عنوان یک حلال عمل کرده و زگیل را در خود حل می کند.

روش استفاده از محلول اسید سالیسیلیک

قبل از استفاده از این دارو حتما ناحیه زگیل را بشوید و خشک کنید سپس اسید را روزی دوبار روی زگیل بمالید. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است  این است که محلول به هیچ عنوان با  دهان ، واژن ، بینی و مخاط داخل این نواحی تماس پیدا نکند.

عوارض اسید سالیسیلیک

تحریک منطقه، سوزش، خارش و التهاب می باشد. اگر سابقه حساسیت به خانواده سالیسیلات ها از قبیل آسپرین ، بروفن، ناپروکسن دارید، نباید از این دارو استفاده کنید. همچنین استفاده از این دارو برای افراد حامله، دیابتی ها و بیماان قلبی عروقی توصیه نمی شود.

اسید سالیسیلیک برای درمان زگیل

درمان زگیل تناسلی با رزین پودوفیلین

یک محلول ۱۵ الی ۲۵ درصد از رزین پودوفیلین به عنوان یک استاندارد درمانی برای زگیل های تناسلی شناخته می شود. در این روش نباید بیش از ۰.۵ میلی لیتر رزین استفاده شود و این محلول را نباید بر روی مادگی، واژن و یا کانال مقعد قرار داد چرا که در ناحیه اتصال به ستون فقرات مستعد تغییرات پلاکتی است. پودوفیلین درمان گران قیمتی نیست اما توصیه می شود فقط توسط متخصص پوست یا اورولوژی استعمال شود.

روش استفاده از محلول  پودوفیلین

پس از قرار دادن این محلول بر روی پوست باید اجازه دهید تا به شکل کامل خشک شود تا بدین ترتیب از بروز ناراحتی و واکنش پوستی جلوگیری گردد. برخی از متخصصین پیشنهاد می کنند برای کاهش ریسک سوزش و تحریک موضعی، یک الی ۴ ساعت پس از قرار دادن محلول بر روی پوست، بدن را به خوبی بشورید. با این حال هیچ مدرکی دال بر این موضوع وجود ندارد که چنین کاری می تواند خروجی نهایی در بیماران را بهبود بخشد.

حتما بخوانید

چرا کرایوتراپی یکی از معروف ترین روش های درمان زگیل تناسلی در دنیا می باشد؟

کرایوتراپی زگیل تناسلی

پماد زگیل تناسلی فرمالدئید 

این دارو نیز گهگاهی به عنوان یکی از درمان های شیمیایی زگیل بدن و تناسلی استفاده می شود. مثل داروهای شیمیایی دیگر باید فقط برای زگیل پوست استفاده شود. محلول فقط باید روی زگیل پوستی مالیده شود نه مناطق پوستی دیگر. این دارو نیز مثل داروهای شیمیایی دیگر باید به صورت دراز مدت استفاده و روزی یک الی دو بار به محل زگیل مالیده شود.

پماد زگیل تناسلی سینکاتیشین (sinecatechins)

این کرم از چای سبز تهیه می شود و به منظور مدیریت کردن زگیل های تناسلی خارجی و مقعدی به مراجعه کنندگان تجویز می گردد. بیماران باید به مدت چهار ماه و روزانه سه بار این کرم را بر روی نواحی عفونی شده خود بمالند.کرم سینکاتیشین یک درمان بسیار موثر و خوب است که اکثر افراد نیز مشکلی برای استفاده از آن ندارند. می توان گفت بهترین کرم برای زگیل تناسلی سینکاتیشین است.

عوارض جانبی پماد زگیل تناسلیsinecatechins

از جمله عوارض جانبی این کرم موضعی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • حس سوزش
  • درد یا ناراحتی در ناحیه عفونی و مد نظر
  •  خارش پوست
  •  قرمزی

درمان زگیل با فرمالدئید

درمان زگیل تناسلی اسید تری کلرواستیک 

درمان زگیل های تناسلی با روش کوئست شیمیایی به همراه محلول ۶۰ تا ۹۰ درصدی از اسید تری کلرواستیک (TCA) زمانی بیشترین کارایی را دارد که بخواهیم ضایعات کوچک و مرطوب روی پوست را درمان کنیم، با این حال از اسید تری کلروائوستیک می توان برای ضایعات واژنی یا مقعدی نیز استفاده کرد. به همین علت TCA برای درمان زگیل تناسلی بانوان موثر است.

روش استفاده از اسید تری کلرواستیک

حجم کمی از این محلول برای بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده شود و اجازه دهید در حالی که سرمازدگی در حال شکل گیری است، محلول به شکل کامل خشک شود. اگر اسید تری کلروائوستیک بر روی بافتی که عفونی و آلوده نباشد استفاده شود، باید به مراجعه کننده دستورالعمل درست در زمینه نحوه شستن ناحیه مربوطه با صابون مایع و سدیم بی کربنات داده شود.

 درمان زگیل تناسلی با اسید تریکلرواستیک

درمان زگیل تناسلی با پماد فلوروراسیل

درمان به کمک پماد فلوروراسیل (fluorouracil Cream) دیگر آنچنان توسط متخصصین پیشنهاد نمی شود چرا که عوارض جانبی موضعی شدیدی دارد و استفاده از آن ریسک بالایی خواهد داشت. با این حال تزریق اینترالژیونال (intralesional) با ژل فلوروراسیل یا اپینفرین یا کولاژن بووین در تحقیقات و آزمون و خطاهای مختلف موفق بوده و نتایج خوبی را به همراه داشته است، به خصوص برای بیمارانی که از بیماری مقاومتی بدن رنج می برند استفاده از این روش پیشنهاد می شود.

پماد فلوروراسیل

آیا تزریق اینترالژیونال برای درمان زگیل تناسلی خطرناک است؟

یک گزینه دیگر در این دست از بیماران تزریق اینترالژیونال ماده اینترفرون (interferon) به شمار می رود. این روش به دلیل داشتن ریسک بالای بروز عوارض جانبی موضعی و سیستمی در بدن برای استفاده در جلسات درمانی در مطب پیشنهاد نمی شود؛ این روش درمانی در حالت عمومی تنها باید توسط پزشکان فوق تخصص و با دقت بالایی مورد استفاده قرار گیرد.

اگر شما هم از زگیل تناسلی خود خسته شده اید می توانید برای درمان آن به مرکز کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران مراجعه نمایید تا اقدامات لازم انجام شود.

کرم زگیل تناسلی Warticon 0.15% 

کرم Warticon 0.15% حاوی ماده فعال پودوفیلوتوکسین است. پودوفیلوتوکسین معمولاً برای درمان خوشه هایی از زگیل های کوچکتر استفاده می شود.

وارتیکون با مسموم کردن سلول های زگیل تناسلی عمل می کند و آنها را از بین می برد. Warticon در چرخه ها استفاده می شود.

با استفاده از کرم روی زگیل تناسلی دو بار در روز به مدت سه روز شروع کنید. پس از آن یک دوره استراحت چهار روزه بدون درمان انجام می شود. سپس این روند دوباره تکرار می شود.

پماد برای زگیل تناسلی چه کاری میکند؟

برای از بین بردن زگیل تناسلی، بیمار به طور مرتب از کرم های موضعی استفاده می کند. مواد شیمیایی فعال در این کرم ها باعث ایجاد التهاب موضعی و مرگ سلول های زگیل می شود. همچنین اعتقاد بر این است که آنها یک پاسخ ایمنی موضعی را فعال می کنند که به مبارزه با عفونت HPV کمک می کند.

پاسخ ایمنی تولید شده توسط آلدارا، یکی از رایج ترین کرم ها، به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است و این تنها درمان موضعی است که نشان داده شده است میزان عود زگیل های تناسلی را کاهش می دهد.

بهترین پمادهای زگیل تناسلی چقدر موثر هستند؟

میزان اثربخشی گزارش شده کرم های محلی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است. میزان موفقیت درمان به ماهیت زگیل، اندازه آنها و وضعیت پاسخ ایمنی در برابر HPV بستگی دارد.

عامل مهم دیگر میزان انطباق بیمار برای استفاده از کرم طبق توصیه شده برای مدت درمان و عوارض جانبی احتمالی است. بسیاری از بیماران عوارض جانبی شدیدی را تجربه می کنند و از استفاده از کرم برای مدت زمان کافی برای ایجاد نتیجه جلوگیری می کنند.

آیا استفاده از انواع پماد زگیل تناسلی در دوران بارداری خطرناک است؟

پودوفیلین، پودوفیلوکس و فلوروراسیل نباید در بانوان باردار استفاده شوند چرا که عوارض خاصی به همراه دارند. ایمیکویمود برای بیماران باردار پیشنهاد می شود، اما در مراحل ثانوی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. از اسید تری کلروائوستیک برای بیماران باردار استفاده شده است و تاثیرات شدید و خاصی نداشته است. برداشتن به روش جراحی،کریوتراپی و روش الکتروکوتر نیز برای درمان بیماران باردار مواردی مناسب هستند، در صورتی که به درمان نیاز باشد.

برخی دستورالعمل ها می گویند که کریوتراپی زمانی مناسب است که حداکثر سه تا چهار جلسه درمانی برگزار شود، بر اساس یک تحقیق قدیمی بر روی ۳۴ زن باردار. دلیل درمان در حین بارداری بانوان این است که در حین به دنیا آمدن فرزند، کمترین تماس و برخورد با ویروس اچ پی وی وجود داشته باشد.

جهت گرفتن وقت ویزیت برای درمان زگیل تناسلی از دکتر متخصص زگیل تناسلی در غرب تهران با شماره  ۰۹۱۰۰۹۸۸۲۷۲ تماس بگیرید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات