مرکز کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

کرایوتراپی روشی ست که در آن از یک ماده ی بسیار سرد (نیتروژن مایع) برای فریز کردن ضایعاتی مانند زگیل های تناسلی استفاده می شود. کرایوتراپی زگیل تناسلی ، روشی ایمن و با موفقیت بالاست و در بارداری نیز قابل استفاده است. این روش، اولین درمانی است که برای این تغییرات روی فرج توصیه می شود. زگیل های تناسلی باید هر یک به صورت جداگانه فریز شوند و درمان هر ۷ روز یکبار تکرار شود. معمولاً بهبودی کامل، ۳ تا ۴ جلسه طول می کشد و تا ۷ جلسه ی درمانی مجاز است.

شما می توانید برای درمان زگیل تناسلی خود با بهترین مرکز کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران مطب دکتر رضا ولی پور متخصص اورلوژی با شماره ۰۹۱۰۰۹۸۸۲۷۲ تماس بگیرید.

کرایوتراپی زگیل تناسلی چقدر موثر است؟

کرایوتراپی حدود ۹۴% زگیل ها را درمان می کند و در ۱۰% موارد ۱ تا ۳ ماه بعد از درمان امکان عود مجدد وجود دارد. در طول درمان، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی رخ دهد. کرایوتراپی، با فریز کردن زگیل ها آن را از بین می برد. پزشک ماده بسیار سردی مانند نیتروژن مایع را در اطراف زگیل ها استعمال می کند تا آنها را منجمد کند. شما ممکن است در طول درمان احساس سوزش خفیف یا متوسط داشته باشید.

بعد از کرایوتراپی زگیل تناسلی چه اتفاقی می افتد؟

زمان ریکاوری به محل و تعداد زگیل های برداشته شده بستگی دارد. بهبودی معمولاً بعد از ۱ تا ۳ هفته به دست می آید. بعد از درمان شما ممکن است علائم زیر را داشته باشید:

• حساسیت، زخم یا درد خفیف
  • ورم
  • بافت مرده ای که پوسته اندازی می کند.
  • زخم ها یا تاول ها
  • بهتر است تا بهبودی ناحیه مورد نظر، از تماس جنسی خودداری کنید.

آیا کرایوتراپی یک درمان مؤثر است؟

بله، کرایوتراپی به عنوان اولین درمان برای زگیل های تناسلی توصیه می شود. این روش بسیار مؤثر است و میزان پاکسازی بالایی دارد. گرچه، ویروس ممکن است در زیر پوست مقاوم باشد و عود مجدد زگیل ها بسیار شایع است. گرچه، به مرور زمان و با درمان منظم، مقدار ویروس در ناحیه کم می شود و درمان موفقیت آمیز تر می شود.

آیا کرایوتراپی یک درمان موثر است

عوارض جانبی شایع کرایوتراپی

ترشح، ورم، تخریب موضعی بافت، درد، زخم شدن و از بین رفتن رنگدانه پوست از عوارض شایع کرایوتراپی هستند. رفع عفونت  HPV خود به خود اتفاق می افتد، اما در ۱۰ تا ۲۰% خانمها این عفونت باقی می ماند و این زنان در خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و سرطان داخل اپیتلیال سنگفرشی با درجه بالا و پایین هستند. درمان زگیل های تناسلی روی فرج ضروری است و به دلیل رشد احتمالی ضایعات پیش سرطانی در دهانه رحم، انجام آزمایش پاپ اسمیر به صورت منظم توصیه می شود.

حتما بخوانید
آیا با علت به وجود آمدن زگیل تناسلی در مردان آشنا هستید؟ روش های انتقال زگیل تناسلی در مردان چیست؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

علت زگیل تناسلی در مردان

مراحل مختلف کرایوتراپی

اولین بخش درمان، بررسی تمام ناحیه برای تشخیص درست انواع زگیل های تناسلی است. خود این رویکرد سریع است و در یک یا دو دقیقه معمولاً انجام می شود، اما به تعداد زگیل های موجود، محل و اندازه ی آنها نیز بستگی دارد. با توجه به اندازه ی زگیل ها و تحمل بیمار، در یک جلسه تا سه بار می توان یک زگیل را تحت درمان قرار داد. این کار می تواند با مقداری درد همراه باشد. معمولاً به بیماران توصیه می شود به محض بهبودی پوست (حدود ۷ تا ۱۰ روز بعد) دوباره به پزشک مراجعه کنند. اگر شما فواصل بین جلسات درمانی را بیشتر کنید، همیشه فقط چند میلیمتر بالای ضایعه را می توانید درمان کنید. اگر به طور مکرر درمان را تکرار کنید، شانس از بین بردن زگیل ها بیشتر می شود.

درمان چقدر طول میکشد؟

طول درمان از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. در حالی که برخی از بیماران ممکن است در یک جلسه درمان شوند، برخی دیگر ممکن است به هفته‌ها درمان نیاز داشته باشند و برخی حتی ممکن است ماه‌ها طول بکشد. پیش بینی تعداد ویزیت هایی که ممکن است نیاز داشته باشید (و در نتیجه طول درمان) بسیار دشوار است.

مراقبت های بعد از کرایوتراپی زگیل های تناسلی

خوشبختانه، اگر دردی وجود داشته باشد، بلافاصله بعد از درمان فروکش می کند. بنابراین، به درمان خاصی نیاز نیست، گرچه، در صورت وجود درد، نشستن در آب گرم می تواند مفید باشد.

• استحمام کردن مانعی ندارد و می توانید اقدام به شستشوی ناحیه تناسلی کنید.
  • از کندن زخم و تاول خودداری کنید
  • تا بهبودی کامل و خوب شدن زخم ها از رابطه جنسی دوری کنید.
  • داروهای تجویزی پزشک را به موقع مصرف نمایید.
مراقبت های بعد از کرایوتراپی زگیل تناسلی

در صورت درمان نشدن زگیل تناسلی چه اتفاقی می افتد؟

این زگیل ها معمولاً به صورت موضعی منتشر می شوند و بسته به محل آنها، می توانند بسیار مشکل ساز باشند. این زگیل ها می توانند ظاهر ناخوشایندی داشته باشند و از طریق رابطه ی جنسی به راحتی منتقل شوند. همچنین ممکن است  HPV پر خطر نیز در این ناحیه وجود داشته باشد که در صورت درمان نشدن می تواند تبدیل به سرطان شود. برخی از افراد بعد از ۱۸ تا ۲۴ ماه به طور طبیعی ویروس را پاکسازی می کنند، اما این امر نادر است، زیرا اکثر افراد نمی توانند در طولانی مدت از رابطه ی جنسی خودداری کند و ممکن است به انواع جدیدی از  HPV دچار شوند.

افراد چگونه می توانند خطر عود مجدد زگیل های تناسلی را کاهش دهند؟

مهمترین راهکار، واکسینه شدن است. این کار می تواند احتمال ابتلا به سویه های جدید ویروس را کاهش دهد. کاندوم ها به محافظت در برابر ابتلا به  HPV کمک می کنند. سعی کنید از تراشیدن مو، موم انداختن و غیره در این ناحیه خودداری کنید. اگر سیگاری هستید، باید آن را ترک کنید.

انتخاب روش درمان زگیل تناسلی

انتخاب روش درمان اولیه باید براساس تعدادی از ملاحظات ، از جمله مورفولوژی ، اندازه ، تعداد و محل زگیل انجام شود. تعداد کمی از مطالعات به طور مستقیم درمان های مختلف را مقایسه کرده اند. به طور کلی درمان های شیمیایی روی زگیل های مرطوب و نرم موثرتر می باشد. ضایعات کراتینه شده بهتر به درمان های حذف فیزیکی پاسخ می دهند. برای انتخاب روش درمان با پزشک خود مشورت نمایید.

نتیجه گیری

کرایوتراپی روشی است که احتمال موفقیت بالایی در بهبود زگیل های تناسلی دارد و عوارضی همچون ترشح، ورم و به ندرت خونریزی و زخم شدن دارد. این روش به لطف میزان موفقیت بالای خود، غلظت ویروس  HPV را کاهش می دهد و محرک های سرطان را از بین می برد.

مرکز کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

سوالات متداول :

۱. آیا این یک روش دردناک است؟

کرایوتراپی اغلب باعث ایجاد احساس خفیف سوزش می شود که می تواند برای مدت کوتاهی پس از جلسه درمان معمولا چند دقیقه تا چند ساعت ادامه یابد. با این حال آستانه درد در بیماران مختلف می باشد و برخی هستند که آن را یک روش نسبتا دردناک می دانند که میزان کرایوتراپی را که می توان اعمال کرد محدود می کند.

آیا می توانم کرایوتراپی را با بی حسی موضعی انجام دهم؟

انجام کرایوتراپی تحت بی حسی موضعی که با استفاده از کرم بی حس کننده یا تزریق بی حس کننده موضعی به ناحیه آسیب دیده انجام می شود ممکن است. همچنین در افرادی که آستانه درد پایینی دارند نیز قابل استفاده است.

انجام کرایوتراپی زگیل تناسلی چه عوارض جانبی دارد؟

محدود کردن درمان انجماد فقط به زگیل دشوار است. قرار گرفتن مکرر پوست معمولی با چنین دماهای پایینی می تواند به آن آسیب برساند و باعث ایجاد رنگدانه های روشن تر یا ایجاد اسکار در نواحی تحت درمان شود اما این اغلب پس از چند ماه عادی می شود.

آیا کرایوتراپی برای زنان باردار مناسب است؟

کرایوتراپی یک درمان بی خطر برای بیماران باردار است و تنها روش ایمن در بارداری است. زگیل می تواند در دوران بارداری به دلیل تغییرات در هورمون ها و سیستم ایمنی ایجاد شود اما مهم است که توجه داشته باشید که زگیل تناسلی اغلب پس از زایمان کاهش می یابد.

جهت گرفتن وقت ویزیت برای درمان زگیل تناسلی از دکتر متخصص زگیل تناسلی در غرب تهران با شماره  ۰۹۱۰۰۹۸۸۲۷۲ تماس بگیرید.