دلیل نیامدن آب منی چیست؟

علت نیامدن اب مردان چیست؟ نیامدن آب منی به چه دلیلی است! انزال معکوس هنگامی بروز می دهد که منی به جای خروج از نوک آلت تناسلی به درون مثانه وارد می شود. افراد مبتلا به انزال معکوس با این که به اوج لذت جنسی می رسند اما انزال خشک یا بسیار اندک منی را تجربه خواهند کرد. انزال معکوس خطرناک نبوده اما می تواند عامل ناباروری مردانه باشد. درمان انزال معکوس معمولا تنها نیازمند احیای باروری است. در ادامه، دلایل نیامدن اب منی را توضیح خواهیم داد.

نیامدن آب منی مرد :

تاخیر در انزال که گاهی اوقات اختلال در انزال نامیده می شود وضعیتی است که در آن یک دوره طولانی تحریک جنسی برای مردان طول میکشد تا به اوج جنسی برسند و آب منی را از آلت تناسلی خود آزاد کنند. برخی از مردان با تاخیر در انزال به هیچ وجه قادر به انزال نیستند. تاخیر در انزال می تواند موقتی یا یک مشکل مادام العمل باشد. علل احتمالی تاخیر در انزال عبارتند از برخی بیماری های مزمن ، جراحی ها و داروها. 

این امری طبیعی است که مردان گهگاهی انزال خود را با تاخیر انجام دهند. تاخیر در انزال تنها زمانی یک مشکل است که ادامه داشته باشد یا برای شما یا شریک زندگیتان استرس ایجاد کند.

علائم نیامدن آب منی مرد

در رابطه با علت نیامدن آب منی مرد باید گفت که انزال معکوس، بر توانایی دستیابی به نعوظ یا ارگاسم تاثیر گذار نبوده اما در هنگام رسیدن به ارگاسم، مایع منی به جای خروج از آلت تناسلی، به درون مثانه وارد می شود. علائم و نشانه های این مشکل شامل موارد زیر هستند:

  • عدم انزال یا خروج مقادیر بسیار اندک مایع منی در هنگام رسیدن به ارگاسم
  • کف آلود بودن ادرار به دلیل ترکیب شدن با منی
  • عدم توانایی باردار کردن شریک جنسی
  • علل روانی شامل افسردگی ، اضطراب یا سایر مشکلات روان
  • مشکلات روابط به دلیل استرس ، ارتباطات ضعیف یا سایر نگرانی ها

زمان مراجعه به پزشک

 با این حال، در صورت تجربه ارگاسم خشک باید جهت اطمینان از عدم وجود عوامل زمینه ای خطرناک، به پزشک مراجعه شود. اگر مرد و شریک جنسی او به مدت بیش از یک سال رابطه جنسی محافظت نشده داشته و موفق به بارداری نشوند، مراجعه به پزشک ضروری است.

عواملانزال معکوس

در حین ارگاسم مردانه مجرایی به نام لوله اسپرم بر، اسپرم ها را از بیضه به پروستات رسانده و اسپرم ها در آن جا جهت تولید مایع منی با مایعات دیگری ترکیب می شوند. عضله موجود بر ورودی مثانه (گردن مثانه) در هنگام انزال منقبض شده تا از ورود منی به داخل مثانه جلوگیری کند. این عضله نقش نگه داری ادرار مثانه تا زمان دفع ارادی را نیز بر عهده دارد. در افراد مبتلا به انزال معکوس، عضله گردن مثانه به خوبی منقبض نمی شود. در نتیجه این وضعیت، اسپرم به جای خروج از انتهای آلت تناسلی، به درون مثانه وارد می شود. برخی شرایط و بیماری ها می توانند بر عملکرد عضله یاد شده در هنگام انزال منی تاثیر گذار باشند.

بیشتر بدانید:
مراقبت بعد از عمل PCNL در خانه

از جمله این موارد می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

✔️ جراحی ها از جمله جراحی گردن مثانه، سرطان بیضه یا پروستات

✔️ عوارض جانبی برخی دارو های درمان فشار خون بالا، بزرگی پروستات و افسردگی

✔️ آسیب عصبی ناشی از بیماری هایی همچون دیابت، مالتیپل اسکلروز (ام اس)، پارکینسون و آسیب عصب نخاعی

انزال خشک، علامت اولیه انزال معکوس بوده اما می تواند ناشی از عواملی همچون موارد زیر نیز باشد:

  1. برداشت جراحی پروستات (پروستاتکتومی)
  2. برداشت جراحی مثانه (سیستکتومی)
  3. پرتو درمانی سرطان لگن

پیشگیری

در صورت مصرف دارو یا ابتلا به مشکلات زمینه ساز بروز انزال معکوس، افراد باید درباره روش های کاهش خطر ابتلای خود با پزشک صحبت کنند. اگر فرد به انجام یک جراحی تاثیر گذار بر عضله گردن مثانه نیاز داشته باشد، باید درباره خطرات مرتبط با انزال معکوس از پزشک خود سوال پرسد. در صورت تمایل به داشتن فرزند بیشتر در آینده، باید درباره گزینه های نگهداری مایع منی قبل از جراحی با پزشک صحبت کرد.

انزال زنانه یا ارگاسم زنان چیست؟

انزال زنانه به بیرون ریختن مایع از مجرای ادرار زن در هنگام ارگاسم یا برانگیختگی جنسی اشاره دارد. مجرای ادرار مجرایی است که ادرار را از مثانه به خارج از بدن می برد. این نوع مایع بیشتر شبیه مایع منی مردانه است. به طور معمول غلیظ است و شیری به نظر می رسد و علاوه بر این انزال زنانه معمولا حاوی فروکتوز می باشد که در مردان نیز وجود دارد و به عنوان منبعی برای انرژی اسپرم است.

دلیل نیامدن اب زن چیست؟

مشکلات ارگاسم در زنان می تواند جسمی یا روانی باشد. شایع ترین علت دیر ارضا شدن یا عدم ارگاسم در زنان و علت نیامدن آب منی عبارتند از:

  • به اندازه کافی تحریک نمی شوند
  • نگرانی در مورد ضعف یا عدم عملکرد مناسب جنسی خود
  • اختلالات خلقی مانند: افسردگی
  • مشکلات سلامت جسمانی مانند: ابتلا به بیماری هایی با درد طولانی مدت مانند آرتریت
  • تجربه تلخ جنسی در گذشته
  • تغییرات یا مشکلات هورمونی مانند یائسگی
  • مصرف برخی از انواع داروها، مانند مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) از نوع داروهای ضد افسردگی
  • داشتن جراحی قبلی در زنان مانند هیسترکتومی
  • برخی از شرایط سلامتی مانند: بیماری قلبی یا مولتیپل اسکلروزیس

در ادامه چند مورد مهم درارتباط با نیامدن آب زن را بررسی میکنیم.

۱. عفونت قارچی 

اگر دچار مشکل نیامدن آب در هنگام ارگاسم هستید ممکن است دچار عفونت شده باشید. شرایط خاص واژینیت می تواند منجر به خشکی شود و به طور کلاسیک عفونت های قارچی می توانند این کار را انجام دهند. اگر دچار خارش و یا خشکی واژن هستید ممکن است دچار عفونت قارچی شده باشید پس حتما با پزشک مشورت کنید.

۲. در زمان شیردهی

بدیهی است که بدن تغییرات عمده ای در هورمون ها در حول و حوش بارداری و زایمان تجربه می کند. یکی از این تغییرات مربوط به شیردهی است. هورمون پرولاکتین شیردهی را تحریک می کند بنابراین زنانی که شیر می دهند سطح پرولاکتین بالایی دارند. اما این موضوع می تواند باعث خشکی واژن شود و یکی از علت های نیازمدن آب زن در زمان ارگاسم می باشد.

۳. شما در حال گذراندن دوره پیش یائسگی یا یائسگی هستید

همانطور که چرخه شما کاهش می یابد.معمولا در دهه ۴۰ زندگی اما گاهی اوقات حتی در اوسط ۳۰ سالگی  تخمدان های شما شروع به تولید استروژن کمتری می کنند و بافت واژن نازک تر و خشک تر می شود.

۴.مصرف داروهای خاص

دسته ای از داروها هستند که می توانند توانایی شما برای انزال بگیرند. اول از همه آنتی هیستامین ها هستند. یکی دیگر از آنها آکوتان می باشد. این داروی قوی آکنه با نام عمومی ایزوترتینوئین میزان تولید روغن سبوم را کاهش می دهد و غدد چربی ، چربی آنها را کوچک می کند و افرادی که از آن استفاده می کنند علاوه بر خشکی پوست ، چشم ها و بینی دچاز خشکی واژن نیز می شوند.

۵. استعمال سیگار

خانم های سیگاری زودتر از سایر خانم ها دچار یائسگی می شوند بنابراین در این افراد برعکس سایر خانم ها خشکی واژن از سنین پایین شروع می شود.

علت نیامدن آب زن در زمان ارگاسم چیست؟

رسیدن به ارگاسم بدون انزال یا دمیدن مایعات کاملا ممکن می باشد. در حالی که انزال یا آبریزش از فرج کمتر از انزال از آلت تناسلی است برخی از افراد در حین ارگاسم ترشح مایعات را تجربه می کنند در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند. بدن هر فرد متفاوت است و یک راه درست برای رسیدن به ارگاسم وجود ندارد. رابطه جنسی و خود ارضایی با یا بدون مایعات ارگاسم می تواند سرگرم کننده و لذت بخش باشد. 

اگر دچار زگیل تناسلی شده اید و این موضوع شما را ناراحت کرده است و در روابط خود دچار مشکل هستید می توانید برای درمان آن به مرکز کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران مراجعه نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات