متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان

هنگامی که یک مرد، درد آلت تناسلی را تجربه می‌ کند، ممکن است موارد دیگری همچون احساس خارش، سوزش یا درد نبض دار را نیز تجربه کند. سلامتی آلت تناسلی مردانه مهم است. برخی از مشکلات آلت تناسلی می توانند باعث ایجاد درد شده و بر عملکرد جنسی تاثیر بگذارند. در صورتی که دچار مشکلات آلت تناسلی هستید باید به متخصص بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان مراجعه کنید.

متخصص بیماری های پوستی تناسلی مردان

مشکلات پوستی می تواند برای مبتلایان ناخوشایند و شرم آور باشد به خصوص زمانی که مشکل در قسمتی از صورت یا بدن به شدت قابل مشاهده باشد. با این حال مشکلات پوستی دیگری نیز وجود دارد که بلافاصله قابل مشاهده نیستند اما به همان اندازه برای برخی افراد ناراحت کننده هستند. 

بیماری های تناسلی در این دسته دوم قرار میگیرند زیرا همراه با احساس خجالت ، این بیماری ها می توانند منجر به مشکلات مربوط به خودانگاره و روابط ، مشکل در عملکرد جنسی و انگ مرتبط با بدشکل شدن اندام های خصوصی شوند. تعدادی از بیماری های تناسلی وجود دارند که نیاز به مداخلی پوستی یا پزشکی دارند و مثل همیشه تشخیص زودهنگام برای بهوبد سریع و کامل توصیه می شود. 

نکته مثبت این است که بیشتر بیماری های دستگاه تناسلی مردان نسبتا بی ضرر هستند و به راحتی توسط متخصص بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان قابل درمان هستند. 

انواع بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان

طبیعی است که نگران سلامتی خود باشید زیرا شروع بیماری تناسلی مطمئنا یک وضعیت ناراحت کننده است. تشخیص بیماری تناسلی به خاطر شریک زندگیتان به همان اندازه مهم است ، زیرا برخی از بیماری های تناسلی در صورت عدم درمان بسیار مسری و بسیار مضر هستند. هرگونه مشکل پوستی باید توسط متخصص بیماری های پوستی بررسی شود و بیماری های تناسلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. انواع بیماری ها عبارتند از :

  • خارش ناحیه تناسلی در مردان
  • خارش ناحیه تناسلی در زنان
  • عفونت های غیر مقاربتی
  • عفونت های مقاربتی
  • ترشحات واژن
  • درد تناسلی
  • ضایعه پوستی

علائم بیماری در الت تناسلی مردان

علائم و نشانه هایی که نشان دهنده مشکل در آلت تناسلی هستند عبارتند از:

متخصص بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان

دکتر آلت تناسلی مردان کیست؟

دکتر الت تناسلی کسی است که با بیماری های دستگاه تناسلی مردان و ساختار اندام های جنسی آشنایی کامل دارد. متخصص ارولوژی بهترین دکتر الت تناسلی مردان است که با آگاهی و علم می تواند انواع مختلف بیماری های آلت مردان را درمان کند.

دکتر الت چه بیماری هایی را درمان می کند؟

در ادامه به بیماری های پوستی آلت تناسلی می پردازیم. شما هم اگر دچار مشکلات پوستی هستید می توانید به دکتر متخصص بیماری پوستی آلت تناسلی مردان مراجعه نمایید. بیماری های زیادی وجود دارند که می توانند روی آلت تناسلی تاثیر بگذارند از جمله:

بیماری های زیادی وجود دارند که می توانند روی آلت تناسلی تاثیر بگذارند، از جمله:

بالانیت

بالانیت، یک نوع التهاب پوستی در سر آلت تناسلی است که می تواند مردان را در هر سنی درگیر کند. این بیماری، معمولا خطرناک و جدی نیست. اما، در صورتی که فکر می کنید خودتان یا پسرتان به این بیماری مبتلا شده اید، به متخصص بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان مراجعه کنید.

بیماری بوون

بیماری بوون، شکل ابتدایی سرطان پوست است که به راحتی قابل درمان است. علامت اصلی این بیماری، یک لکه قرمز و پوسته پوسته روی پوست بدن است. در صورتی که لکه های قرمزی دارید که پوسته پوسته می شوند و مدام بازمی گردند، به متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

مشکلات انزال

مشکلات انزال، از رایج ترین مشکلات جنسی در آقایان هستند. در صورتی که مشکل انزال دارید، به متخصص بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان مراجعه کنید.

ناباروری

از بین تمام مشکلات ناباروری، حدود ۵۰ درصد موارد به دلیل ناباروری با عامل مردانه است. کمک گرفتن از یک آندرولوژیست متخصص در ارائه درمان مناسب و به موقع برای تمام مسائل مربوط به ناباروری با عوامل مردانه گزینه بهتری خواهد بود.

بیماری پروستات

مشکلات پروستات در مردان بالای ۵۰ سال شایع است. پروستات غده ای است که با تولید مایع منی در مردان مرتبط است. بزرگ شدن غده پروستات ، پروستاتیت و سرطان پروستات از جمله بیماری های شایع مرتبط با این غده هستند.

کمبود هورمون مردانه

هر گونه کمبود در هورمون‌های مردانه یا آندروژن‌ها، که نقش اساسی در دادن ویژگی‌های مردانه به مردان ایفا می‌کند، می‌تواند منجر به بسیاری از مسائل مرتبط با سلامتی شود. مشاوره با آندرولوژیست می تواند به شما در یافتن علت دقیق و راه حل موثر کمک کند.

متخصص بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان

زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی، زائده های گوشتی کوچکی هستند که ممکن است به صورت برجسته بر روی پوست آلت تناسلی و اطراف آن یا در اطراف مقعد ظاهر شوند. زگیل تناسلی، یک نوع عفونت مقاربتی شایع است. در صورتی که فکر می کنید زگیل تناسلی دارید، به متخصص زگیل تناسلی مراجعه کنید. و یا اگر نیاز به درمان آن دارید می توانید به مرکز کراپوتراپی زگیل تناسلی در تهران مراجعه کنید.

لیکن پلان

لیکن پلان،  نوعی از ضایعات پوستی و خارش دار غیر عفونی است که می تواند قسمت های مختلف بدن از جمله دهان را درگیر کند.  این بیماری، روی آلت تناسلی می تواند به صورت لکه های حلقه ای شکل به رنگ بنفس یا سفید ظاهر شود. در صورتی که فکر می کنید به این بیماری مبتلا شده اید به پزشک مراجعه کنید.

لیکن اسکلروزوس

لیکن اسکلروزوس، یک بیماری پوستی مزمن است که عمدتا پوست اندام تناسلی را درگیر می کند. این بیماری در مردان، تمایل دارد پوست ختنه گاه و انتهای آلت تناسلی را درگیر کند. لیکن اسکلروزوس، به ندرت روی پوست مقعد ظاهر می شود. این بیماری می تواند زخم های  سفید دردناک یا گاهی خارش دار در آلت تناسلی ایجاد کند یا اینکه مشکلاتی در عقب کشیدن پوست آلت تناسلی ایجاد می کند.

اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی)

مشکلات نعوظ (ناتوانی جنسی)، مشکلات بسیار شایعی هستند و با افزایش سن، این مشکلات نیز بیشتر می شوند (به خصوص در مردان بالای ۴۰ سال). این مشکل می تواند موقتی باشد و خود به خود برطرف شود، اما در صورت تکرار باید به پزشک مراجعه کنید.

سرطان آلت تناسلی

سرطان آلت تناسلی، نوعی سرطان رایج است که روی پوست آلت تناسلی یا داخل آن ظاهر می شود.

پریاپیسم (نعوظ مانا)

پریاپیسم، یک نوع نعوظ طولانی مدت و دردناک است. در صورتی که این بیماری در اسرع وقت درمان نشود، می تواند باعث آسیب های دائمی به آلت تناسلی شود. اگر نعوظی داشتید که بیش از ۲ ساعت طول کشید، حتما به اورژانس مراجعه کنید.

سرطان الت

عفونت کاندیدیازیس (برفک) در مردان

عفونت کاندیدیازیس، یک نوع عفونت قارچی شایع است که مردان و زنان را درگیر می کند. عفونت کاندیدیازیس، توسط گروهی از مخمرها به نام کاندیدا به وجود می آید. این بیماری معمولا بی خطر است اما می تواند ناراحت کننده باشد و مدام عود کند.

علائم این بیماری می تواند شامل التهاب، سوزش یا خارش در زیر پوست ختنه گاه یا نوک آلت تناسلی باشد. همچنین، ممکن است ترشحاتی در زیر پوست ختنه گاه وجود داشته باشد که شبیه پنیر به نظر می رسند. بوی نامطبوع، از دیگر علائم این بیماری است.

پوست ختنه گاه سفت (بیماری فیموز یا پارافیموز)

فیموز،‌ یکی از بیماری های آلت تناسلی است که در آن، پوست ختنه گاه بیش از حد سفت است و نمی توان آن را به عقب کشید (یعنی نمی توان آن را روی سر آلت تناسلی کشید). فیموز، در نوزادان و کودکان نوپا، طبیعی است. این بیماری، معمولا مشکلی ایجاد نمی کند، مگر اینکه با درد، تورم یا مشکلاتی در ادرار کردن، همراه باشد. در صورت مشاهده این علائم در کودک خود، به متخصص الت تناسلی مراجعه کنید.

پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری پوستی التهابی پوسته پوسته مزمن است که حدود ۲ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. پسوریازیس آنوژنیتال می تواند پوست ناحیه شرمگاهی، آلت تناسلی، کیسه بیضه، چین های اینگوینال، شکاف ناتال، پوست پری مقعد و باسن را درگیر کند. پسوریازیس مبتلا به این نواحی می تواند در اثر اصطکاک و تماس با ادرار و مدفوع تشدید شود. این می تواند به ویژه ناتوان کننده باشد و می تواند منجر به خارش بیضه ها ، درد و عفونت ثانویه شود. درمان پسوریازیس در این نواحی مشابه درمان پسوریازیس در سایر قسمت‌های بدن است، اما با توجه به ماهیت حساس پوست تناسلی باید مراقبت بیشتری انجام شود.

گال

گال توسط کنه‌ای ایجاد می‌شود که در سطح پوست سوراخ می‌کند و باعث ایجاد بثورات بسیار خارش‌دار در بدن می‌شود. اغلب از طریق تماس نزدیک پوست به پوست گرفته می شود و همچنین ممکن است از طریق جنسی منتقل شود. در آلت تناسلی و کیسه بیضه، می تواند برجستگی های خارش دار ملتهب ایجاد کند. گال معمولا با کرم موضعی درمان می شود. گال مقاوم یا بدون پاسخ را می توان با ایورمکتین خوراکی درمان کرد.

تبخال تناسلی

تبخال تناسلی می تواند با مجموعه ای از تاول های کوچک و/یا زخم ظاهر شود. زخم‌ها می‌توانند روی غده، پوست ختنه‌گاه و ساقه آلت تناسلی ایجاد شوند. آنها معمولاً دردناک هستند و می توانند تا چند هفته ادامه داشته باشند. حملات مکرر معمولاً در همان ناحیه رخ می دهد. تشخیص را معمولاً می توان به صورت بالینی انجام داد

پیشگیری از بیماری های الت تناسلی

برای محافظت خود در مقابل بیماری های جنسی الت، در حین رابطه جنسی حتما از کاندوم استفاده کنید. از کاندوم هایی استفاده کنید که بر روی جعبه خود علامت CE یا BSI دارند.  این علامت ها، به این معنی  است که کاندوم ها از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار هستند و در نهایت فراموش نکنید که برخی از بیماری های جنسی مانند زگیل تناسلی حتی در صورت استفاده از کاندوم هم می توانند قابل انتقال باشند بنابراین از داشتن شریک جنسی متعدد و روابط جنسی خطرناک به شدت جلوگیری کنید و در صورت مشاهده هر گونه علایم به دکتر الت تناسلی مردان یا متخصص اورولوژی مراجعه کنید. 

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم