قرص داپوکستین ۶۰ چند دقیقه تاخیر دارد؟

قرص داپوکستین چند دقیقه تاخیر دارد؟ آیا تجربه مصرف داپوکسین را داشته اید؟ داپوکستین که به صورت کلی در دسته SSRI های سریع قرار می گیرد، به طور خاص برای درمان زود انزالی ساخته شده است.  مصرف اولین دوز این دارو (در صورت لزوم) حدود یک تا سه ساعت پیش از برقراری رابطه جنسی، می تواند موثر واقع شود و عوارض جانبی آن با سایر SSRI ها قابل مقایسه است. قرص داپوکستین در بسیاری از کشورها مورد تائید قرار گرفته است، ولی این دارو همچنان در ایالات متحده آمریکا تائید نشده است. 

در مطالعه ای بر روی مردان با مشکل زود انزالی و اختلال در نعوظ که تحت درمان با فسفودی استراز نوع ۵ (PDE5) بودند، داپوکستین مزایای درمانی بهتری را به همراه داشت و به طور کلی قابل تحمل بود. با این حال، حدود ۹۰ درصد از بیماران مصرف داپوکستین را بیشتر به دلیل عوارض جانبی، هزینه و تاثیرات ناامید کننده ی آن، قطع کردند.

زود انزالی یا انزال زودرس

قرص داپوکستین چند دقیقه تاخیر دارد؟

قرص داپوکستین یک SSRI کوتاه اثر است و اولین دارویی است که برای زود انزالی به بازار عرضه شده است. پس از گذشت یک ساعت از مصرف خوراکی این دارو، غلظت پلاسمای داپوکسیتین به اوج می رسد. از بین رفتن تاثیر دارو نسبتا سریع است و نیمه عمر نهایی آن تقریبا ۱۹ ساعت است.

مصرف داپوکستین ۳۰ و داپوکستین ۶۰  به چه صورت است؟ بعد از ۱۲ هفته، ۲۹ درصد از مردان با مصرف دوز ۳۰ میلی گرم و ۳۴ درصد از آنها با مصرف دوز ۶۰ میلی گرم، تاخیر ۳ دقیقه ای یا کمی بیشتر داشتند.  مردانی که داپوکستین مصرف می کردند، دریافتند که انزال خود را بهتر کنترل می کنند و از عملکرد جنسی خود نسبت به کسانی که دارونما مصرف می کردند، راضی تر بودند. در آزمایشی دیگر، عملکرد داپوکستین (۶۰ میلی گرم) با پاروکستین (۲۰ میلی گرم) که نوع دیگری از SSRI ها است، در ۳۴۰ مرد ۲۲ تا ۴۸ سال با مشکل زود انزالی مورد مقایسه قرار گرفت.

بیمارها هر روز به دو دوز تقسیم می شدند.  پس از ۱۲ هفته، زمان تاخیر انزال در رابطه ی واژینال از ۳۸ به ۱۷۹ ثانیه یعنی نزدیک به ۳ دقیقه برای داپوکستین و از ۳۱ ثانیه به ۳۷۰ ثانیه برای پاروکستین و از ۳۴ ثانیه به ۵۵ ثانیه برای دارونما افزایش یافته است. مردان رضایت جنسی بیشتری از داپوکستین و پاروکستین نسبت به دارونما را نشان دادند ( به ترتیب: ۶۶ درصد در مقابل ۷۸ درصد در مقابل ۱۶ درصد). طی مصاحبه ای که با زوج ها و شریک های این مردان به طور جداگانه صورت گرفت، آنها نیز رضایت جنسی بیشتری داشتند. یازده مرد به دلیل راضی نبودن از تاثیر این داروها، این آزمایش را ترک کردند: ۳ نفر از ۱۰۴ نفر با داپوکستین، ۲ نفر از ۱۰۵ نفر با پاروکستین و ۶ نفر از ۱۰۰ نفر با دارونما. زمان دوز گرفتن در رابطه با مقاربت جنسی در این آزمایش توصیف نشده است.

در طول دوره ی آزمایش ها بر مصرف داپوکستین

  • حالت تهوع (۱۱ درصد)
  • سردرد (۵.۶ درصد)
  • اسهال (۳.۵ درصد)
  • خواب آلودگی (۳.۱ درصد)
  •  سرگیجه (۵.۸ درصد)

بیشتر با داروی داپوکستین ۳۰ میلی گرم گزارش شده است.

عوارض داروی داپوکستین

این عوارض و درصد رخ دادن آنها همگی مربوط به دوز ۳۰ میلی گرمی است و همه آنها با دوز ۶۰ میلی گرم داپوکستین می تواند دارای درصد بالاتری باشد.

  • حالت تهوع و سرگیجه شایع ترین دلایل قطع مصرف داپوکستین ۳۰ میلی گرم بود.
     
  • عوارض جانبی جنسی از جمله اختلال در نعوظ، انزال غیرطبیعی و کاهش میل جنسی با داپوکستین بیشتر از دارونما بود.

این موارد در ۲.۹ درصد از بیمارانی که داپوکستین ۳۰ میلی گرم و ۳.۸ درصد از بیمارانی که داپوکستین ۶۰ میلی گرم مصرف می کردند در مقابل ۱.۵ درصد از بیمارانی که دارونما مصرف می کردند، رخ داد. افت فشار خون وضعیتی (پوسترال هایپوتنشن) در برخی از بیماران رخ داده است و در استفاده ی همزمان این دارو با داروهای گشاد کننده ی عروق مانند مهار کننده های آلفا، نیترات ها و فسفودی استراز ۵ باید احتیاط شود.

سنکوپ با دوز مربوطه، با داپوکسیتین ۳۰ میلی گرم ۰.۰۶ درصد، با داپوکسیتین ۶۰ میلی گرم ۰.۲۳ درصد و با دارونما ۰.۰۵ درصد گزارش شده است. پیش نشانه های بیماری احتمالی مانند تهوع، سرگیجه و احساس سبکی در سر نیز با داپوکستین بیشتر از دارونما بود.

اگرچه داپوکستین مدت زمان دخول در واژن را پیش از انزال افزایش می دهد، اما به نظر می رسد که بهبودها حدود متوسطی داشته اند و تاثیر دارونما نیز در بیشتر مطالعات مشهود بوده است. در یک آزمایش مقایسه ای، پاروکستین از داپوکستین موثرتر بود، اگرچه مشخص نبود که چه زمانی درمان در رابطه با مقاربت انجام شده است. فواید و عوارض جانبی درمان با داپوکستین باید پس از چهار هفته (یا شش دوز) بررسی شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان خسته نباشین میخواستم بدونم این گوشت های اضافه ای که تو عکس هست چیه و برای درمانش باید چیکار کرد
    ۲۲ ساله و مجرد هستم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      ویزیت آنلاین یا ویزیت حضوری داشته باشید 

  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 345 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر،من برای تاخیر انداختن در انزال و قدرت نعوظ از وگادول استفاده میکنم که ترکیبش ۱۰۰ گرم سیلدنافیل هستش،۶۰ گرم داپوکستین.مشکلی پیش نمیاد آقای دکتر؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      ویزیت آنلاین یا مراجعه حضوری داشته باشید 

  • تصویر کاربر فائزه پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان.خسته نباشید.دکتر من حدود یه ماه پیش دهنم تبخال زد همون موقع همزمان با تبخال دهنم ناحیه تناسلیم هم خارش داشت.میخواستم بدونم امکانش هست که من تبخال دهانیه خودم رو به دستگاه تناسلیم انتقال داده باشم و تبخال تناسلی گرفته باشم؟ دخترم وبا هیچ کس رابطه جنسی و دهانی و اینجور چیزار نداشتم.ناحیه تناسلیم درد نمیکرد فقط میخارید و کمی قرمز شده بود
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      متخصص زنان مراجعه کن 

  • تصویر کاربر کریمی پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 413 مشاهده پرسش
    سلام. ممنونم قیمت روبگین واینکه چقدرصحت داره درزودانزالی؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      مراجعه حضوری یا ویزیت آنلاین داشته باشید 

  • تصویر کاربر سعید شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 365 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر. آقای دکتر من زود انزالی شدید دارم طوری که پس از ده ثانیه به انزال میرسم. داپوکستین مصرف کردم یک بار قبل از رابطه و تاثیری نداشت. میتونم پاروکستین ۲۰ رو شروع کنم؟ روزی یک عدد. و این مورد رو باید بگم که زمان رابطه بعدی من مشخص نیست و ممکنه حتی چندماه بعد باشه.
    1. تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر امکانش هست راهنمایی بفرمایید. ممنونم
    2. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      شروع کن 

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات