دکتر زگیل تناسلی مردان غرب تهران

در رابطه با ویروس HPV اطلاعات زیادی وجود دارد که این اطلاعات بر زنان متمرکز شده اند. ویروس HPV  خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد. زگیل تناسلی در مردان نیز مشکلاتی را به وجود می‌آورد که گاهی اوقات بسیار دردناک می‌شود. برای مردان مهم است که بدانند چطور این عفونت خطرناک را کاهش داده یا برطرف کنند. دکتر زگیل تناسلی می‌تواند شما را در این مسیر یاری کرده و از شدت یافتن این خطرات جلوگیری کند.

عفونت HPV می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دستگاه تناسلی در مردان را افزایش دهد. هر چند که این مسئله شایع نیست؛ امّا پیشگیری از آن و رفع این ضایعه در حالت اولیه بهتر است. این عفونت باعث ایجاد زگیل تناسلی می‌شود که در مردان و زنان شایع است. دکتر زگیل تناسلی با بررسی وضعیت بیمار، تصمیماتی را أخذ می ‌کند تا از گسترش و بازگشت بیماری جلوگیری شود.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی می‌تواند در مراحل پیشرفته بسیار دردناک باشد و فرد در هنگام ادرار با درد فراوان رو به‌رو خواهد شد. زگیل تناسلی انواع مختلفی دارد که برخی از آن ‌ها مرتبط با سرطان‌ های دستگاه تناسلی هستند و با عنوان سرطان‌ های نادر شناخته می‌شوند. سالانه بیش از ۱۳۰۰۰ نفر از مردان، به این عفونت مبتلا می شوند.

زگیل تناسلی چیست؟

همان ‌طور که اشاره کردیم زگیل تناسلی از HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی شکل می ‌گیرد واز طریق رابطه جنسی انتقال داده می ‌شود. ویروس HPV در هر جای بدن می‌ تواند شکل بگیرد، امّا آن دسته که بر روی اندام‌های تناسلی ایجاد می ‌شوند، ظاهری گل کلمی یا تخت و رنگی مشابه رنگ پوست فرد را دارند.

زگیل تناسلی می ‌تواند به صورت خفیف ظاهر شود. در این حالت تنها چند لک بر روی آلت شکل می ‌گیرد و ممکن است بیمار تا مدت ‌ها متوجه حضور آن نشود و درمان آن به تأخیر بیافتد. مسئله آن است که حتی در زمانی که عفونت فعالیت کمی دارد، می ‌تواند از فرد مبتلا به فرد سالم دیگری منتقل شود.

طریقه انتقال زگیل تناسلی

همان ‌طور که اشاره کردیم این عفونت از طریق روابط جنسی منتقل می شود. این ویروس در دسته بیماری ‌های آمیزشی قرار می ‌گیرد که هم مردان و هم زنان به آن دچار می ‌شوند. این مسئله حتی در دختران باکره نیز ممکن است اتفاق بیافتد.

زگیل تناسلی ممکن است در نقاط مختلفی از آلت تناسلی شکل گیرد از جمله:

اگر فرد به بیماری‌ های مقاربتی دیگری از جمله سیفلیس و هپاتیت مبتلا باشد، شکل ‌گیری علائم زگیل تناسلی زودتر مشاهده می‌شود. ضعف سیستم ایمنی می‌ تواند از دلایل اصلی باشد که بدن به این ویروس مبتلا می‌شود و نمی ‌تواند آن را دفع کند.

علائم زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی در مردان ممکن است در ابتدا با چشم قابل مشاهده نباشد یا آنقدر کوچک باشد که متوجه آن نشوید. همان ‌طور که گفتیم در ابتدا به رنگ پوست یا مقداری تیره‌ تر شکل می‌ گیرند و اگر بزرگ شوند به شکل گلم کلمی بوده و در هنگام لمس ممکن است حالتی صاف یا زبر داشته باشند. ممکن است زگیل به صورت تکی یا خوشه‌ ای در بخش ‌هایی که اشاره کردیم شکل گیرد. دکتر زگیل تناسلی تشخیص خواهد داد که بیماری شما در چه مرحله‌ای قرار دارد و درمان را آغاز خواهد کرد.

درمان زگیل تناسلی

در رابطه با درمان قطعی زگیل تناسلی باید گفت که در حال حاضر درمان قطعی و مشخصی که مخصوص HPV باشد، وجود ندارد. امّا اکثر مشکلات که توسط این ویروس شکل می ‌گیرند، قابل درمان هستند. اگر به زگیل دچار شده باشید دکتر زگیل تناسلی روش‌های درمانی مختلفی را می ‌تواند به شما پیشنهاد دهد. بهتر است در همان مراحل اولیه بیماری به دکتر مراجعه کنید.

برای تشخیص اولیه از میزان گسترش این ویروس، می ‌توانید آزمایش مقعدی را انجام دهید. امّا به طور مشخص تست عادی و رایجی برای آن وجود ندارد که نشان دهد که در چه سطحی است و آیا ممکن است فرد را به سرطان مبتلا کند یا خیر.

در بالا اشاره کردیم که درمان قطعی برای عفونت HPV وجود ندارد. امّا مشکلات و عوارض آن قابل درمان است، از جمله زگیل های‌ تناسلی که روش ‌های متعددی برای درمان آن‌ ها وجود دارد. در مرحله اول دکتر زگیل تناسلی کرم‌ هایی را تجویز می‌ کند که فرد در خانه بر روی نواحی مورد نظر قرار دهد. در مراحل پیشرفته‌ تر گاهی نیاز به عمل جراحی یا منجمد کردن (کرایوتراپی) وجود دارد.

درمان زگیل با کرایوتراپی

دکتر زگیل تناسلی می‌ تواند از این طریق، زگیل ‌های متعدد یا بزرگ را درمان کند. این روش به عنوان بهترین راه درمان زگیل تناسلی شناخته شده و مزایای زیادی دارد. در این روش دکتر زگیل تناسلی با استفاده از نیتروژن مایع و یک اپلیکاتور پنبه ‌ای یا یک دستگاه مخصوص که پروب کرایو نام دارد، زگیل‌ های موجود را منجمد می ‌کند. سرما به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه به محل اعمال می‌شود. اگر زگیل‌ ها بسیار بزرگ باشند، دکتر شما در ابتدا بی‌ حسی موضعی انجام خواهد داد.

نکات مثبت این روش آن است که نیاز نیست چندین جلسه به پزشک مراجعه کنید و در یک جلسه در حدود ۱۰ دقیقه درمان صورت می ‌گیرد. می ‌توان گفت این روش سرپایی کمترین آسیب را به پوست شما خواهد رساند و مانع از پیشرفت زگیل به نواحی دیگر خواهد شد.

درمان زگیل با کرایوتراپی

نکات پس از جراحی

البته دقت کنید، دکتر زگیل تناسلی نیز این مسئله را برای شما توضیح خواهد داد که باید بعد از این درمان، مراقبت‌ هایی را انجام دهید. از جمله استفاده از پماد التیام دهنده یا استفاده از کاندوم هنگام مقاربت و … مواردی از این دست هستند که به شما کمک می کنند تا درمان به خوبی و با موفقیت به پایان برسد.

انتخاب یک دکتر با تجربه می‌تواند کمک کند تا این درمان با دقت صورت گیرد. دکتر ولی پور متخصص ارولوژی از دکتران با تجربه در زمینه درمان این نوع عفونت ‌ها است و همواره در مطبشان که در غرب تهران واقع شده، آماده راهنمایی شما خواهند بود. می ‌توانید مشکلات و دردهای خود را با ایشان در میان گذاشته و از بهترین درمان برخوردار شوید. سعی کنید در مراحل اولیه بیماری به دکتر مراجعه کنید تا از گسترش آن جلوگیری نمایید و خدای نکرده به بیماری‌های خطرناک ‌تری مانند سرطان دچار نشوید.

دکتر رضا ولی پور متخصص ارولوژی

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 24 ساعت پس ثبت سوال از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.