آلت تناسلی دفن شده چیست و چگونه درمان می شود؟

یک آلت تناسلی دفن شده، آلتی ست که با پوست اضافی در ناحیه شرمگاهی یا کیسه بیضه پوشانده می شود. کیسه بیضه، کیسه ای پوستی می باشد که بیضه ها را احاطه کرده است.  آلت تناسلی معمولاً از طول و عملکرد طبیعی برخوردار است، اما مخفی است.

این شرایط می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

این امر می تواند بر ادرار و تحریک جنسی تأثیر بگذارد، اما معمولاً با جراحی قابل درمان است. آلت تناسلی دفن شده معمولا موجب خجالت و آسیب روحی می شود.

علت وجود آلت تناسلی دفن شده

آلت پنهان می تواند زمانی رخ دهد که پوست ختنه گاه بیش از حد یا نه به اندازه کافی، در طول عمل ختنه برداشته شود و باعث تغییر خطوط آلت تناسلی می شود. پوست باقیمانده، ممکن است به جلو کشیده شود و تمام یا بخشی از آلت تناسلی را بپوشاند. در دیگر موارد، رباط هایی که آلت تناسلی را به بدن محکم نگه می دارند، بیش از حد شل می شوند.

آلت تناسلی دفن شده

چاقی یا یک لایه چربی بسیار بزرگ ، ناحیه تناسلی بدن را می پوشاند و می تواند منجر به آلت تناسلی دفن شده شود. یک آلت مخفی می تواند ناشی از دلایل بسیاری باشد، ازجمله:

  • پوست ختنه گاه بیش از حد یا نه به اندازه کافی، در طول عمل ختنه برداشته می شود. پوست باقیمانده در اطراف آلت ممکن است به روی آن کشیده شود و آلت تناسلی را پنهان کند که به آن ختنه خدادادی یا هیپوسپادیاس میگویند.
  • رباطهایی که آلت تناسلی را به بدن متصل می کنند، به صورت غیرمعمولی ضعیف هستند.
  • تورم کیسه بیضه ناشی از تجمع مایع لنفاوی (ورم لنفاوی) می تواند آلت تناسلی را دفن کند.
  • چربی اضافی در مردان چاق موجب پوشاندن آلت تناسلی می شود.

به نظر نمی رسد که این بیماری یک شرایط ارثی باشد یا ربطی به هورمون های فرد داشته باشد. اگر در مورد آلت تناسلی نوزاد تازه متولد شده، شک داشته باشید که چیزی غیر معمولی وجود دارد، ختنه را تا انجام معاینات دقیقتر به تأخیر بیاندازید.

این شرایط می تواند مادرزادی باشد، که به معنای وجود بیماری در زمان تولد نوزاد می باشد. این بیماری همچنین می تواند در کودکی  یا بزرگسالی به وجود آید، اگرچه، بروز آلت پنهان در میان پسران و مردان بزرگتر به خوبی شناخته شده نیست.

عوارض آلت تناسلی دفن شده چیست؟

در مردان نوجوان و بزرگسال، آلت مخفی ممکن است دستیابی به نعوظ را با مشکل مواجه کند. در صورت نعوظ، ممکن است برقراری رابطه جنسی دشوار باشد. مشکلات روانی مربوط به عزت نفس، اضطراب و افسردگی، معمولاً مردان مبتلا به آلت دفن شده را تحت تأثیر قرار می دهد.

علت وجود آلت تناسلی دفن شده

یک آلت مخفی می تواند منجر به مشکلاتی در ادرار مردان در هر  سنی شود. ادرار ممکن است به طور مکرر به کیسه بیضه یا ران ها برخورد کند که ممکن است موجب تحریک پوست و عفونت مجرای ادراری شود. پوستِ روی آلت تناسلی نیز می تواند ملتهب شود. عفونت هایی همچون بالانیت نیز ، به علت مسائل بهداشتی شایع می باشند.

تشخیص آلت پنهان در مردان

آلت دفن شده معمولاً با معاینه پزشکی تشخیص داده می شود و نیازی به عکس برداری یا تست آزمایشگاهی نیست. پزشک شما باید قادر به تشخیص آلت تناسلی دفن شده از شرایط دیگر، مانند میکروپنیس (آلت تناسلی کوچک) باشد. اگر شما یا فرزندتان دارای علائم آلت مخفی شده هستید، باید با پزشک مشورت کنید.

پزشک اورولوژ می کند که چه مقدار از پوست برای ختنه کردن دوباره کودک، در دسترس می باشد و نیز چگونه پوست آلت تناسلی به ساختارهای عمیق تر خود متصل می شود. پزشک همچنین زاویه ای را که در آن رباط های عمیق تر ، آلت تناسلی را به بدن متصل می کنند، بررسی خواهد کرد.

درباره آلت تناسلی پرده دار چه میدانید؟

درمان الت پنهان

معمولا جراحی برای درمان آلت مخفی ضروری می باشد. در کودکان کم سن و سال تر، شرایط ممکن است بدون هیچ مداخله ای حل شود. برای کودکان و بزرگسالان بسیار چاق، کاهش وزن ممکن است به آنها کمک کند. گرچه، کاهش وزن معمولاً برای درمان کامل مشکل کافی نیست.

اگر در هر صورت به عمل جراحی نیاز باشد، گزینه های جراحی به این صورت می باشند:

در صورتی که عفونتی در ناحیه تناسلی ایجاد شده باشد، مصرف آنتی بیوتیک ضروری است. همچنین، در صورتی که بیماری به قدری جدی باشد که سلامت جنسی و عزت نفس کودک را تحت تأثیر قرار دهد، ممکن است نیاز به مشاوره پزشکی باشد. برای نتایج طولانی مدت بهتر، مداخله ی جراحی باید در سن کمتر انجام شود. چرا که با افزایش سن مردان و نعوظ مکرر، چربی بیشتری در ناحیه شرمگاهی جمع می شود و راه حل جراحی، تبدیل به مسئله ای چالش برانگیزتر می شود.

آلت تناسلی دفن شده

جراحی آلت تناسلی مخفی

جراحی موفق می تواند تفاوت عمیقی در زندگی فرد مبتلا به آلت تناسلی دفن شده ایجاد کند. مشکلات مربوط به ادرار و عملکرد جنسی اغلب از بین می روند. اگر به پیوند پوست نیاز باشد، یک دوره چندهفته ای تمام چیزی ست که برای بهبود آلت تناسلی مورد نیاز است. هنگامی که مشکل درمان شد، بعید است که دوباره به هر شکلی بازگردد. اگر چاقی، یا دیگر شرایط قابل کنترل، عامل بیماری باشند، بسیار مهم است که وزن سالم بدن و سلامتی را پس از جراحی حفظ شود. شما باید درباره ی بهداشت ناحیه تناسلی و نیز علائم احتمالی عوارض درمان با پزشک خود صحبت کنید.

آلت تناسلی دفن شده در کودکان

  • آلت تناسلی معمولاً در لایه ای از پوست پوشانده می شود.
  • آلت تناسلی دفن شده در زمانی اتفاق می افتد که پوست، به صورت غیر یکنواخت، آلت را بپوشاند.
  • آلت تناسلی همچنین می تواند در چربی درون بخش پایینی شکم پنهان شود.
  • آلت تناسلی تا سن دوسالگی تشخیص داده می شود.
  • نوجوانان ممکن است ادرار دردناک یا دشوار داشته باشند و در هدایت جریان ادرار و بهداشت کلی خود مشکل داشته باشند.
  • در اکثر موارد آلت تناسلی دفن شده ممکن است در زمانی که چربی اضافی بدن در پایین شکم به مرور زمان از بین رفت، خود به خود حل شود.
  • به ندرت زخم ایجاد می شود که نیاز به درمان دارد. گزینه های درمانی شامل استعمال کرم های استروئید و برداشتن پوست اضافی یا مداخله جراحی احتمالی است.
  • آلت تناسلی دفن شده می تواند موجب پریشانی عاطفی در برخی از کودکان گردد.
آلت تناسلی دفن شده در کودکان

آلت تناسلی دفن شده موجب فشار احساسی در نوجوانان می شود

نوجوانان مبتلا به آلت تناسلی دفن شده در خطر فشار روانی و اجتماعی هستند. پسران چاق با آلت تناسلی دفن شده ممکن است از بدن خود خجالت بکشند. در نتیجه، ممکن از از نظر اجتماعی منزوی شوند. جراحی می تواند اضطراب را کاهش دهد و خویشتن شناسی او را بهبود بخشد. گرچه، پیش از مداخله جراحی، کاهش وزن در پسران چاق بسیار مهم است. افزایش وزن پس از عمل جراحی ممکن است موجب عود آلت تناسلی دفن شده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات