عکس انواع زگیل تناسلی مردانه { عکس زگیل تناسلی آلت،مقعدی،دهان،واژن}

بیش از صدها شکل مختلف از ویروس انسانی پاپیلوما (اچ پی وی) وجود دارد، اما فقط چند مورد از آن ها مسئول به وجود آمدن انواع زگیل های تناسلی هستند. ما در این مقاله در مورد روش های درمان قطعی زگیل تناسلی و زنان،  همراه با عکس از انواع زگیل تناسلی صحبت می کنیم.

انواع زگیل تناسلی در خانم ها

انواع مختلف زگیل های تناسلی که در خانم ها ایجاد می شوند می توانند در داخل یا اطراف واژن، مقعد و مادگی شکل گیرند و یا نزدیک رحم خود را نشان می دهند.معمولا زگیل مقعدی کوچک تر از آن هستند که بخواهید با چشم خود آن ها را به راحتی ببینید. زگیل های تناسلی که در داخل واژن و مقعد شکل می گیرند می توانند منجر به ایجاد ناراحتی شوند اما این احتمال نیز وجود دارد که اصلا مشکلی برایتان ایجاد نکنند.

✅ دو مورد از هر سه مورد زگیل های تناسلی خانم ها در اطراف بخش مادگی هستند
✅ یک مورد از هر سه مورد زگیل های تناسلی خانم ها در داخل واژن هستند
✅ یک مورد از هر سه مورد در بین ناحیه واژن و مقعد شکل می گیرند
✅ یک مورد از هر چهار مورد در اطراف ناحیه مقعد هستند
✅ یک مورد از هر ده مورد در ناحیه گردنه رحم هستند
✅ یک مورد از هر بیست و پنج مورد زگیل های تناسلی خانم ها در دهانه مجرای ادرار است

انواع زگیل تناسلی در آقایان

زگیل تناسلی در آقایان 1
زگیل تناسلی در آقایان 2
زگیل تناسلی در آقایان 3
زگیل تناسلی در آقایان 4

در آقایان زگیل های تناسلی به اندازه خانم ها شایع نیستند. آن ها معمولا در نوک آلت تناسلی شکل می گیرند اما احتمال پدیدار شدنشان در اطراف مقعد نیز وجود دارد، به خصوص زمانی که ویروس مذکور در رابطه جنسی از ناحیه مقعد منتقل شود.

اکثر شکل های مختلف از زگیل های تناسلی در حدود یک تا سه ماه پس از آلوده شدن اولیه فرد خود را نشان می دهند.اگر فکر می کنید که به ویروس اچ پی وی آلوده شده اید باید حتما آزمایش بدهید تا بدین وسیله از بروز عوارض جانبی و مشکلات و انتقال این ویروس به افراد دیگر خودداری کنید. در بیش از نیمی از موارد مختلف این دسته، در یک نقطه کناری از آلت و زیر پوست شکل می گیرند.

✅در یک مورد از هر سه مورد، زگیل ها از نوع زگیل تناسلی مقعدی در مردان هستند.
✅در یک مورد از هر ده مورد، زگیل های تناسلی در نوک آلت تناسلی شکل می گیرند.
✅در یک مورد از هر ده مورد، زگیل های تناسلی در داخل مجرای ادراری شکل می گیرند.
✅در یک مورد از هر دوازده مورد، زگیل تناسلی در زیر پوست ختنه گاه شکل می گیرند.
✅در یک مورد از هر ۳۰ مورد، زگیل های تناسلی در بین کیسه بیضه ها و مقعد شکل می گیرند.
✅در یک مورد از هر صد مورد، زگیل های تناسلی بر روی کیسه بیضه ها شکل می گیرند.

جهت گرفتن وقت ویزیت برای درمان زگیل تناسلی از دکتر متخصص کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران با شماره  ۰۹۱۰۰۹۸۸۲۷۲ تماس بگیرید.

عکس انواع زگیل تناسلی

در عکس زیر شکل انواع زگیل تناسلی مردانه و زنانه را مشاهده می کنید. زگیل های تناسلی عموما نرم و مرطوب بوده و در گروه های سه یا چهارتایی بر روی پوست ظاهر می شوند. البته شایان ذکر است که این موضوع در بین افراد مختلف فرق داشته و برخی فقط یک یا دو زگیل بر روی پوست خود دارند اما در برخی افراد نیز تعداد و اندازه زگیل ها بیشتر خواهد بود. وقتی که توجهی به زگیل های ناحیه تناسلی نشود، آن ها رشد می کنند و گروه هایی شبیه به گل کلم تشکیل می دهند که به رنگ گوشت هستند.

عکس انواع زگیل تناسلی

عکس زگیل تناسلی مقعدی

عکس زگیل تناسلی مقعدی

عکس زگیل تناسلی مقعدی مردان

عکس زگیل تناسلی مقعدی مردان

عکس زگیل تناسلی روی مقعد زنان

عکس زگیل تناسلی روی مقعد

عکس زگیل تناسلی در دهانه رحم خانم ها

عکس زگیل تناسلی در دهانه رحم بانوان

عکس زگیل تناسلی در دهانه رحم

عکس زگیل تناسلی داخل رحم

عکس زگیل تناسلی در واژن

عکس زگیل تناسلی داخل رحم زنان

عکس زگیل تناسلی واژینال عکس زگیل تناسلی روی رحم زنان

عکس زگیل آلت تناسلی مردان

 

عکس زگیل تناسلی آلت مردان

عکس زگیل تناسلی روی آلت مردان

عکس زگیل تناسلی آلت مردان

عکس زگیل تناسلی در دهان

زگیل تناسلی در دهان

عکس زگیل تناسلی در دهان و زیر زبان 

عکس زگیل تناسلی در دهان

عکس زگیل تناسلی ایجاد شده در دهان

عکس زگیل تناسلی ایجاد شده در دهان

عکس زگیل ایجاد شده در دهان

عکس زگیل ایجاد شده روی زبان و سقف دهان

عکس زگیل تناسلی ایجاد شده روی زبان

ویروس اچ پی وی (HPV)

تمامی این حالت های مختلف زگیل های تناسلی توسط یک ویروس مشترک شکل می گیرند که به آن ویروس اچ پی وی می گویند و البته با نام های کاندیلوما یا زگیل های تناسلی و مقعدی نیز شناخته می شوند.زگیل ها شبیه به برون زدگی هایی با رنگ پوست هستند که در ناحیه تناسلی و یا مقعد افراد پدیدار می شوند.

بیش از صدها شکل مختلف از ویروس انسانی پاپیلوما (اچ پی وی) وجود دارد، اما فقط چند مورد از آن ها مسئول به وجود آمدن انواع زگیل های تناسلی و مقعدی هستند. اکثر زگیل های ناحیه تناسلی بر اثر نوع ۶ و ۱۱ از ویروس اچ پی وی شکل می گیرند. رشد این زگیل های پوستی معمولا تا شش ماه ادامه پیدا می کند و پس از آن رشدشان متوقف می شود.

انواع دیگر از ویروس اچ پی وی می تواند منجر به شکل گیری زگیل در نواحی دیگری نظیر دست و پاها شوند. این موارد به نسبت زگیل های تناسلی و مقعدی آنچنان واگیردار نیستند. برخی از انواع ویروس اچ پی وی به عنوان موارد خطرناک و با ریسک بالا شناخته می شوند چرا که منجر به شکل گیری سرطان در بدن افراد می شوند.

آیا زگیل تناسلی درد دارد؟

اکثر انواع زگیل های ناحیه تناسلی با دردی همراه نیستند و معمولا به شکل جمعی در یک نقطه شکل می گیرند. اگر این نوع از زگیل ها بر روی پوست شما شکل گرفته باشند، باید تا زمانی که درمان نشده اید از داشتن رابطه جنسی خودداری کنید چرا که بسیار واگیردار هستند.

درد زگیل تناسلی

بهترین کرم و پماد برای درمان زگیل تناسلی چیست؟

پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان شامل کرم هایی نظیر کاندیلین (condyline) و آلدرا (aldara) است. انواع مختلفی از زگیل های تناسلی وجود دارند. این که چه نوع درمانی برای آنها مناسب است بستگی به اندازه و نوع زگیل هایی دارد که در پوست شما شکل گرفته اند.

آیا زگیل تناسلی باعث ایجاد خارش می شود؟

ممکن است در این مقاله یا مقاله هایی که قبلا مطالعه داشته اید خوانده باشید که زگیل ها می تواند درد کوچکی داشته و یا حس خارش و خون ریزی را به وجود آورند. در حقیقت این مورد تنها در موارد نادر اتفاق می افتند، زمانی که زگیل ها به اندازه خاصی می رسند و یا شما آن ها را خارش دهید. اگر فکر می کنید در بدن خود زگیل دارید از خارش دادن آن ها اجتناب کنید تا بدین وسیله از خون ریزی جلوگیری شود و حتما با یک پزشک پوستی مشورت کنید.

روش های درمان انواع زگیل تناسلی

برخی از انواع زگیل های تناسلی ، به خصوص موارد کوچک تر، راحت تر از موارد دیگر درمان می شوند. علاوه بر این، زگیل هایی که بر روی پوست های چرب افراد ایجاد می شوند را راحت تر از زگیل هایی که بر روی پوست خشک افراد ایجاد می شوند می توان درمان کرد. بیشتر انواع زگیل های تناسلی و مقعدی را می توان به کمک کرم های کاندولین و آلدارا درمان کرد. با این حال، اگر زگیل های بسیار مقاوم هستند و تغییری نمی کنند حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا روش های درمانی دیگری نظیر جراحی و یا کرایوتراپی زگیل تناسلی (منجمد کردن زگیل ها به کمک نیتروژن مایع) و یا لیزر درمانی را برایتان در نظر بگیرد.

برای آشنایی با فرق زگیل تناسلی با زگیل معمولی روی لینک زیر کلیک کنید:

زگیل معمولی در ناحیه تناسلی

روش های تشخیص زگیل های تناسلی

تشخیص دادن زگیل های تناسلی می تواند سخت باشد چرا که افراد معمولا از این که بخواهند با پزشک معالج خود در مورد ناحیه تناسلی مشورت کنند خجالت می کشند. از آن جایی که زگیل های تناسلی همیشه به کمک چشم ها دیده نمی شوند، پزشک معالج شما برای تشخیص دادن زگیل ها باید آزمایش های خاصی را ترتیب دهد تا آلوده بودن یا نبودنتان را مشخص نماید. اگر نگران هستید که ممکن است علائم مربوط به زگیل های تناسلی را داشته باشید، این بسیار مهم است که به سراغ تشخیص یک متخصص حرفه ای بروید، هرچه زودتر بهتر. این کار هم آرامش ذهن و هم سلامت شما را حفظ خواهد کرد.

تشخیص زگیل تناسلی از طریق بیوپسی

اگر پزشک شما برای تشخیص آلودگی به تست و آزمایش های بیشتری نیاز داشته باشد، ممکن است بیوپسی (گرفتن نمونه از بافت های زگیل تناسلی و یا ناحیه مشکوک) انجام دهد و آن را برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه بفرستد. این موضوع به پزشک در تشخیص نشانه های سرطان تناسلی یا رحمی کمک شایانی می کند. برای افرادی که در خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند و یا ویروس اچ پی وی در آن ها تشخیص داده شده است، این بسیار مهم است که چک آپ های منظم با پزشک داشته باشند (از جمله بیوپسی) تا مطمئن شوند همه چیز تحت کنترل است.

انواع زگیل تناسلی در خانوم ها و آقایان

تشخیص زگیل تناسلی در زنان با تست پاپ اسمیر

انجام منظم معاینه لگن و تست پاپ اسمیر در زنان مهم است. با این کار می توان تغییرات گردن رحم ناشی از زگیل ها و یا علائم اولیه سرطان  گردن رحم را تشخیص داد.

در پاپ اسمیر، پزشک از وسیله ای به نام اسپکولوم برای باز کردن دهانه ی رحم استفاده می کند، سپس با استفاده از ابزاری از سلول های گردن رحم بیوپسی (نمونه) برمی دارد. در نهایت، سلول ها توسط میکروسکوپ دیده می شوند.

آیا زگیل تناسلی منجر به سرطان می شود؟

تمامی انواع زگیل های تناسلی نمی توانند ریسک شکل گیری سرطان را در شما به وجود آورند. در بیشتر موارد شما مشکلی نخواهید داشت و یک بیوپسی انجام می شود تا نشان دهد آیا شما آلوده هستید یا خیر و این که ویروس اچ پی وی منجر به بروز سرطان در شما وجود دارد یا نوع ساده تری از آن در بدنتان است. آزمایش های معمولی و خاص آلودگی نیز برای خانم هایی با بیش از ۳۰ سال سن و همچنین آن هایی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند ضروری هستند.

زگیل تناسلی در بارداری

زگیل های تناسلی می توانند مشکلاتی را در خانم های باردار به وجود آورند، به خصوص زمانی که زگیل ها به رشد خود ادامه دهند و به جایی برسند که برای ادرار کردن فرد مشکلاتی نظیر درد را به وجود آورند.
علاوه بر این، زگیل ها می توانند خطراتی را برای سلامت مادر در حین به دنیا آمدن کودک به وجود آورند چرا که بافت های بدن زن در حین به دنیا آمدن فرزند به خوبی کشش نخواهند داشت و در نتیجه شاید مادر به انجام سزارین نیاز پیدا کند. اگر مشکوک به این هستید که زگیل های تناسلی در شما وجود دارند، اما از رفتن به پزشک سر باز می زنید، بهتر است از نکات و حقایق این مقاله استفاده کرده و در صورت امکان خودتان وجود زگیل را تشخیص دهید. در نهایت حتما پیشنهاد این است که به یک متخصص اورولوژی و یا متخصص زنان مراجعه کنید.

دکتر رضا ولی پور متخصص اورولوژی در شهرک غرب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    چطوری بفهمیم. که گوشت کوچکی که بالای آلت تناسلی هست زگیل هست. یا خمی که باعث گوشت اضافه شده
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور جمعه ۱۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      عکس بفرست 

  • تصویر کاربر قاصد دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    به نظرم منهم از این زگیلها در ناحیه تحتانی آلت دارم، ولی شاید بیش از ده ساله، 60ساله ام، آیا خطرناکه؟ سینوزیت مزمن هم دارم که گلو و دهانم و دماغم درگیره، چندساله میشورم و قطره و پاف استفاده میکنم، چیکار کنم آقای دکتر، آیا در تبریز دکتر مربوط هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      به متخصص ارولوژی مراجعه کنید از جمله دکتر سزاوار دکتر امجدی دکتر لطفی 

  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام تازگیا تناسلی بازگشت داره؟ من روی التم زده بود عمل کردم برداشتم اماالان مشکل نعوض پیداکردم چه کارباید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      مراجعه حضوری داشته باشید

  • تصویر کاربر امیدی دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    زگیل تناسلی داشتم کرایو کردم چند سال قبل و چند دکتر هم مراجعه کردم بعد از کرایو در این چند ساله و همگی اتفاق نظر دارن که دیگر زگیلی رو پوستم نیست ولی وقتی بدون کاندوم سکس میکنم طرف مقابل اظهار سوزش و ناراحتی میکند و برای این موضوع حتی دوره انتی بیوتیک قوی هم جهت اینکه عفونتی در مجاری داشته باشم هم انجام داده ام ولی بازهم شریک جنسی ام که لزوما یک نفر هم نبوده این اظهار سوزش را داشته است میخواستم نظر شما رو بدونم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      کشت و اسمیر از ترشحات مجرا انجام بدین 

  • تصویر کاربر mahdii دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام دکتر میخواستم بدونم اینا زگیل هستن؟!
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      آزمایش hpv pcr از اون ضایعه اول انجام بدین

درحال دریافت اطلاعات