سیالیس چیست؟

سیالیس (نام عمومی تادالافیل) دارویی است که برای درمان اختلال نعوظ (ED) تجویز می شود. این دارو طولانی ترین تأثیر گذاری و ماندگاری را در بین دارو های هم خانواده ی خود دارد. مدت زمان تأثیر این دارو تا ۳۶ ساعت نیز گزارش شده است. سیالیس نام تجاری دارویی به نام تادالافیل می باشد که یک داروی پر طرفدار برای درمان اختلال نعوظ (ED) است. سیالیس و دارو های دیگری مثل سیلدنافیل (ویاگرا) و واردنافیل (لویترا) در گروه دارویی مهار کننده های PDE5 قرار می گیرند. مهار کننده های PDE5 با افزایش جریان خون به آلت تناسلی، پاسخ بدن به تحریک جنسی را افزایش داده و منجر به نعوظ سفت تر و با کیفیت تری می شوند. سیالیس در مقایسه با سایر دارو های اختلال نعوظ، ماندگاری بیشتری دارد و تا ۳۶ ساعت تأثیر آن روی بدن شما باقی خواهد ماند. به این معنی که این دارو در طول ۳۶ ساعت پس از مصرف، باعث افزایش توانایی شما برای نعوظ می شود!

سیالیس

مصرف تادالافیل برای درمان اختلال نعوظ، معمولاً به دو روش زیر می باشد:

  • در زمان نیاز: مصرف یک دوز کامل تجویز شده حدود ۳۰ دقیقه قبل از رابطه ی جنسی
  • روزانه: مصرف دوز کمتر دارو به صورت روزانه در ساعت معین، بدون توجه به زمان رابطه ی جنسی

برخی از افراد ترجیح می دهند سیالیس را صرفاً قبل از رابطه ی جنسی مصرف کنند. شما می توانید با متخصص اورولوژی، در مورد مصرف روزانه ی این دارو مشورت کنید تا برای روابط جنسی خود هیچ مشکل و محدودیتی نداشته باشید. در هر صورت، شما باید بدانید که در هر دو روش مصرف سیالیس (روزانه یا در زمان نیاز)، این دارو بعد از ۳۰ دقیقه روی بدن شما تأثیر می گذارد. همچنین، سیالیس نسبت به سایر مهار کننده های گروه PDE5 طول عمر بیشتری دارد. تحقیقات و گزارشات نشان داده است که افرادی که تحت درمان با سیالیس قرار می گیرند، معمولاً تا یک و نیم روز پس از مصرف این دارو نعوظ بهتر و سفت تری را تجربه می کنند.

حداکثر دوز مصرفی سیالیس در روز چقدر است؟

حداکثر دوز مصرفی سیالیس در زمان نیاز ۲۰ میلی گرم در روز می باشد. مصرف بیش از این مقدار در روز یا دو برابر کردن دوز مصرفی به میزان ۴۰ میلی گرم، یا ترکیب سیالیس با سایر مهار کننده های PDE5 مثل ویاگرا (سیلدنافیل) احتمال خطر عوارض جانبی را افزایش داده و بنابراین، توصیه نمی شود.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی مصرف سیالیس چیست؟

رایج ترین عوارض جانبی این دارو شامل مواردی مثل سردرد، گر گرفتگی صورت، کمر درد، درد های عضلانی و مشکلات بینایی می شود. از آنجایی که سیالیس طول عمر و ماندگاری طولانی تری دارد، عوارض جانبی آن نیز ممکن است طولانی تر باشد. البته، عوارض جانبی در افراد مختلف متفاوت می باشد. به عنوان مثال برخی از افراد عوارض جانبی ذکر شده را به مدت ۴ ساعت تجربه کرده اند، در حالی که در برخی دیگر به مدت ۱۲ ساعت عوارض جانبی مشاهده شده است.

انواع زخم روی آلت

آیا ممکن است که سیالیس روی من جواب ندهد؟

در برخی موارد ممکن است سیالیس آنطور که انتظار می رود روی شما جواب ندهد و این مسأله کاملاً طبیعی است. خوشبختانه برخی موارد وجود دارند که شما با رعایت آنها می توانید مشکل را پیدا کرده و از داروی مصرفی خود بهترین استفاده را داشته باشید. در مرحله ی اول مطمئن شوید که سیالیس را در زمان مناسب مصرف می کنید. اگر این دارو را در زمان نیاز مصرف می کنید، حتماً باید حداقل ۳۰ دقیقه قبل از رابطه ی جنسی مصرف شود. در صورت مصرف روزانه ی این دارو باید این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ دوز تجویز شده را فراموش نکرده و هر روز در ساعت معینی مصرف کنید. بهتر است برای کمک به یادآوری و مصرف صحیح دارو از یک آلارم استفاده کنید. دارو هایی مانند سیالیس بسیار مؤثر هستند، اما جادو نمی کنند! یعنی شما بدون هیچ مقدمه ای نباید انتظار نعوظ داشته باشید. برای داشتن نعوظ در درجه ی اول، شما باید از نظر جنسی تحریک شوید. تحریک جنسی امری پیچیده است.

همچنین، آرامش نقشی اساسی در تحریک جنسی ایفا می کند. اضطراب، قاتل لذت های جنسی بوده و باعث سرکوب تمایلات و افکار زیبای شما می شود. بنابراین در قدم اول، وقت گذاشتن برای شناخت بهتر شریک زندگی خود و رفع مشکلات رابطه ای که دارید، می تواند بهترین دارو برای شما باشد! اگر شما مشکل زمانبندی و مصرف دارو در زمان درست را حل کرده اید و هنوز هم این دارو برای شما جواب نمی دهد، با پزشک خود در مورد تغییر روش مصرف آن مشورت کنید.

در یک مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، مردانی که مهار کننده های PDE5 را در زمان مورد نیاز (۳۰ دقیقه قبل از رابطه جنسی) مصرف می کردند و پاسخ کمی به این دارو ها داشتند، با مصرف روزانه (یک بار در روز) تادالافیل عملکرد نعوظ بهتری را تجربه کرده اند. بهتر است در مورد هر گونه تغییر در اثربخشی سیالیس و همچنین سایر دارو هایی که مصرف می کنید با پزشک خود مشورت کنید. مصرف همزمان برخی از دارو ها با سیالیس می تواند اثر بخشی آن را کم کند.

سایر درمان های اختلال نعوظ (ED) چیست؟

اگر شما همه ی موارد مصرف را به درستی انجام داده اید و هنوز از تادالافیل (سیالیس) راضی نیستید، گزینه های دیگری نیز وجود دارند:

تغییر در سبک زندگی

فعالیت هایی مثل سیگار کشیدن با اختلال نعوظ مرتبط می باشند. مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند مردانی که سیگار را ترک می کنند عملکرد نعوظ آنها به میزان زیادی بهبود می یابد. رژیم غذایی و ورزش نقش مهمی در سلامت جنسی شما دارد. بر اساس تحقیقات، ورزش های هوازی معمولی و حرفه ای تا حدود زیادی به بهبود اختلال نعوظ کمک می کنند. در مطالعه ی دیگری آمده است که مردانی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کرده و مصرف نوشیدنی های الکلی را کاهش داده اند و همچنین، دخانیات کمتری مصرف کرده اند عملکرد نعوظ بهتری داشته اند.

درمان مشکلات زمینه ای

بسیاری از بیماری های رایج می توانند منجر به اختلال نعوظ شوند. این بیماری ها عبارتند از: دیابت، بیماری های قلبی-عروقی، تستسترون پایین، اضافه وزن و افسردگی. عدم درمان این مشکلات می تواند حفظ حالت نعوظ را با مشکل مواجه کرده و در مکانیسم اثر دارو هایی مثل تادالافیل اختلال ایجاد کند. اگر تادالافیل و سایر مهار کننده های PDE5 روی شما جواب نمی دهد، پزشک ممکن است از گزینه های درمانی دیگری استفاده کند:

  • تستسترون تراپی: برای درمان اختلال نعوظ ناشی از پایین بودن سطح تستسترون در بدن.
  • تزریق دارو به آلت تناسلی: آلپروستادیل و برخی از دارو ها می توانند با تزریق مستقیم به آلت تناسلی، منجر به نعوظ شوند.
  • دستگاه های محدود کننده ی خلأ: این دستگاه ها می توانند آلت تناسلی را به مدت ۳۰ دقیقه سفت کنند.

خلاصه: سیالیس (تادالافیل) یک داروی مؤثر برای درمان اختلال نعوظ (ED) است. اصلی ترین مزیت این دارو نسبت به سایر مهار کننده های PDE5 این است که به مدت بیشتری در بدن شما باقی مانده و به شما این امکان را می دهد که تحریک و نعوظ بیشتر و بهتری را در زندگی جنسی خود تجربه کنید.

دکتر رضا ولی پور متخصص اورولوژی 

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Mm چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 131 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من چند ساله روی کلاهک آلت تناسلیم جوش های سر سفید بوجود امده ک ن خارش داره ن سوزش ن درد ن کم میشه ن زیاد میشه ن میشه ترکوندشون ،میخاستم بدونم چیکار باید بکنم در ضمن رابطه جنسی هم نداشتم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      متخصص پوست مراجعه کن 

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۷ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    ایا زیگیل تناسلی درمان داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور جمعه ۱۷ دی ۰( 2 سال پیش)

      درمانش بیشتر با سیستم ایمنی خود بدن هست 

  • تصویر کاربر أحمد جمعه ۳ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من 19 سالمه 12 ساله که به صورت دمر یهنی خوابیده بر روی شکم خودأرضایی میکنم که حدود 1سال پیش بعد أز أنجام أین کار التم شل شد و أنگار ریخت زمین قبلا سفت بود ومیتونستم به راحتی تکانش بدم به بالا و پایی أما بعد أز شل شدن خیل کم میتونم تکان بدم این وضعیت ایا مرتبط با قطع أرتباط أعصاب با ماهیچه ألت هست یا بخاطر أفتادن فشار زیاد بدنم بر روی الت هست و ایا این وضعیت با ترک درست میشه چون بعد أز شل شدن الت من بازم أین کار رو أدامه دادم أین سوال رو یه بار هم پرسیدم ولی نتونستم کد رهگیری بگیرم لطفا أگر تکراری بود بازم جواب بدید ممنوم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور یکشنبه ۲۱ آذر ۰( 2 سال پیش)

      مشکلی وجود نداره 

    2. تصویر کاربر أحمد دوشنبه ۲۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      جناب دکتر سلامت باشید که جواب میدید ولی علت أین طوری شدن 1: قطع أرتباط عصب با ماهیچه الت هست 2:أفتادن فشار بدن بر روی الت و له شدن ماهیچه هست کدوم گزینه هست لطفا میشه مشخص کنید و ایا با ترک شل شدگی رفع میشه منظور التم مثل أول میشه ؟ مشکل نعوظ و أنزال ندارم دکتر من مشکل أدرار داشتم چندین أرولوزیست رفتم نتونستن درمان کنن با دارویی که شما معرفی کردین مشکلم رفع شد درد و بلاتون بخور سر بیسوادان به ظاهر دکتر
    3. تصویر کاربر أحمد دوشنبه ۲۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      م
    4. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور جمعه ۳ دی ۰( 2 سال پیش)

      مشکلی نیست 

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر أحمد یکشنبه ۲۱ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام أقای دکتر من 19 سالمه 12 ساله به صورت دمر یهنی خوابیده بر روی شکم خود ارضایی میکنم تا اینکه چند روز پیش بعد از أنجام أین کار أحساس کردم التم شل شد و ریخت زمین قبل أز أون سفت بود میتونستم به راحتی تکان بدم أما حالا خیلی کم میتونم تکان بدم این مشکل أز عصب ناشی میشه یا بر أثر فشار بدنم که میفتاد روی الت و در ضمن أین مشکل با ترک درست میشه مثل قبل میشه التم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور یکشنبه ۲۱ آذر ۰( 2 سال پیش)

      مشکلی نیست 

  • تصویر کاربر نفس دوشنبه ۱ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من این دونه رو باسنم دیدم دوتا دونه بنظر شما اینا زیگیلن
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور دوشنبه ۱ آذر ۰( 2 سال پیش)

      آزمایش HPV PCR و نمونه برداری در آزمایشگاهی که این کار رو انجام میده انجام بدین 

درحال دریافت اطلاعات