قرص پروستافیت چه عوارضی دارد؟

بزرگ شدن خوش خیم غده پروستات (BPH) از جمله مشکلاتی است که در بین مردان به خصوص در میان میانسالان شایع است. قرص پروستافیت یک نوع قرص گیاهی به دست آمده از ترکیبات تخم کدو حلوایی بوده که با داشتن انواع مواد آنتی‌اکسیدانی در کاهش درد و التهابات ناشی از بزرگ‌شدن پروستات موثر است.

تخم کدو حلوایی سرشار از زینک، منیزیم و مواد ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی بوده که می‌تواند در بهبود عارضه بزرگ‌شدن پروستات عملکرد مفیدی داشته باشد. قرص پروستافیت حاوی روغن تخم کدو حلوایی و ویتامین E است تا در کاهش التهابات مثانه و افزایش سلامت دستگاه ادراری و از همه مهم‌تر، درمان بزرگ‌شدن خوش‌خیم پروستات موثر باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم با قرص پروستافیت، نحوه مصرف و عوارض و کاربرد کلی و تداخل دارویی آن آشنا بشویم پس لطفا تا انتها ما را همراهی بکنید.

کاربرد قرص پروستافیت چیست؟

کاربرد قرص پروستافیت

کپسول پروستافیت با داشتن انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها چون کلسیم، زینک، پتاسیم، آهن و اسید‌های چرب امگا۳ و ویتامین E در سلامت کلی غده پروستات و دستگاه ادراری تناسلی مردان نقش موثر دارد.

بهبود عملکرد غده پروستات

قرص پروستافیت با دارا بودن مواد آنتی‌اکسیدانی و ضد التهاب از بزرگ‌شدن پروستات در مردان که در اثر استرس‌های اکسیداتیو به وجود می‌آید، پیشگیری می‌کند. این قرص همچنین با خواص ضد التهابی خود موجب کاهش عوارض ناشی از بزرگ‌شدن پروستات که اغلب با درد و تکرر ادرار همراه می‌شود، خواهد شد.

مهار اثرات منفی آندوژنیک بر پروستات

قرص پروستافیت دارای فیتواسترول‌ها است که به نوعی موجب مهار تولید دی‌هیدروتستوسترون که عامل بزرگی و ریزش مو به سبک مردانه است، می‌شوند. در واقع این قرص با فیترواسترول‌های موجود در خود مانع اتصال تستوسترون به گیرند‌ه‌های اندوژن شده و در نتیجه تولید دی‌هیدروتستوسترون را در بدن کاهش می‌دهند.

کاهش ریزش مو آندروژنیک

 یکی دیگر از عوارض ناشی از افزایش تولید هورمون‌های دی‌هیدروتستوسترون، افزایش ریزش مو است. با مهار تولید این هورمون با فیتواسترول‌های موجود در قرص پروستافیت از ریزش مو آندروژنیک پیشگیری می‌شود.

عوارض قرص پروستافیت

قرص پروستافیت به دلیل پایه گیاهی بودن عوارض بسیار ناچیزی دارد. این قرص همان‌طور که اشاره شده است‌ از روغن تخم کدو حلوایی به دست آمده که انواع مواد معدنی، و اسید‌های چرب اشباع نشده و ویتامین‌ها با خاصیت آنتی اکسیدانی را در خود جای داده است. در مواقع نادر می‌توان عوارض قرص پروستافیت را تنها ایجاد مشکلات خفیف گوارشی چون اسهال و استفراغ و درد معده عنوان کرد.

عوارض قرص پروستافیت چیست

موارد مصرف قرص پروستافیت

بیشترین مصرف قرص پروستافیت در جهت پیشگیری و حتی درمان عارضه بزرگ‌شدن غده پروستات و عوارض ناشی از آن چون مشکلات تناسلی و اداری است. اما این قرص را می‌توانیم در درمان برخی از بیماری هم مصرف نمود که از جمله آن‌ها به شرح زیر است:

  • پیشگیری و درمان بیماری بزرگ‌شدن خوش‌خیم پروستات با وجود فیترواسترول‌ها‌.
  • تقویت عملکرد غده پروستات با دارا بودن انواع مواد معدنی، ویتامین E و از همه مهم‌تر امگا۳.
  • افزایش سلامت جنسی با بهبود میل جنسی در مردان با دارا بودن ویتامین E
  • پیشگیری از ریزش مو در اثر فعالیت‌های آندروژنیک و مهار تولید دی‌هیدروتستوتسترون با داشتن ترکیبات فیتواسترولی.
  • تقویت عملکرد مثانه و بهبود اختلالات ادراری مثل تکرر ادرار.
  • برای کنترل دیابت؛ روغن کدو حلوای موجود در قرص پروستافیت با داشتن خاصیت هیپوگلیسمی و منیزیم در کنترل دیابت نقش موثری خواهد داشت.
  • جهت تقویت سیستم ایمنی؛ کپسول پروستافیت دارای انواع مواد آنتی‌اکسیدنی بوده که به طور مستقیم در مهار اثرات منفی رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.
  • برای تقویت قلب و عروق؛ اسید‌های چرب امگا۳، اسید اولئیک و لیئولنیک موجود در قرص پروستافیت به کاهش کلسترول و تقویت قلب کمک می‌کند. همچنین این قرص با داشتن املاح معدنی مثل پتاسیم و تولید اکسید نیتریک با تعادل فشار خون به بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند‌.
  • کمک به کاهش وزن از دیگر موارد مصرف قرص پروستافیت است. این قرص با داشتن روغن کدو تنبل که حاوی فیبر‌ و پروتئین و انواع اسید‌های چرب اشباع نشده است به بهبود سلامت گوارش و افزایش احساس سیری در طول روز و چربی سوزی با بهبود متابولیسم کمک می‌کند.

تداخلات دارویی قرص پروستافیت

قرص پروستافیت میزان تداخلات دارویی بسیار کمی دارد و می‌توان گفت در کنار اکثر دارو‌ها قابل مصرف است. فقط اگر در حال مصرف دارو‌های وارفارین و لیتیم هستید، قبل از مصرف کپسول پروستافیت این نکته را به پزشک معالج خود اطلاع بدهید.

تداخلات دارویی قرص پروستافیت

موارد منع مصرف قرص پروستافیت

از جمله نکات حائز اهمیت که باید به آن توجه کنید، موارد منع مصرف قرص پروستافیت است:

  • این محصول را نباید در زمان بارداری و شیر‌دهی مصرف بکنید.
  • همچنین افرادی که به دانه کدو حلوایی و مشتقات تولید شده با آن حساسیت دارند باید از مصرف کپسول پروستافیت اجتناب بکنند.
  • این محصول برای بزرگسالان بوده و نباید توسط کودکان حتی به عنوان مکمل مصرف بشود.
  • مقدار مصرف دارو نباید بیش از حد مجاز بوده و باید طبق دستور پزشک مصرف آن را دنبال کرد.

نحوه مصرف و نگهداری پروستافیت

می‌توانید قرص پروستافیت را روزانه یک عدد همراه و یا بعد از غذا میل کنید. بهتر است در زمان مصرف برای افزایش جذب در بدن، آب کافی مصرف نمایید. این محصول باید در محیط خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری بشود و دمای مناسب برای حفظ بهتر آن کمتر از ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

دکتر رضا ولی پور متخصص اورولوژی

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم