تقویت نعوظ در مردان

اکثر افراد فکر می کنند که نعوظ به صورت خود به خودی رخ می دهد، اما در واقع فرآیند رسیدن به نعوظ بسیار پیچیده است. سر، قلب، رگ های خونی، اعصاب، هورمون ها و حتی خلق و خوی فرد برای رسیدن به نعوظ درگیر می شوند؛ بنابراین تعجب آور نیست که گاهی اوقات نعوظ به اندازه ای که مد نظر شخص است، سفت و محکم نباشد. با این حال برای رسیدن به نعوظ، می توان اقداماتی (به کمک دارو یا بدون آن) انجام داد. در این مقاله، مطالبی را در رابطه با تقویت نعوظ در مردان توضیح خواهیم داد.

چگونه می توان نعوظ محکم تری داشت؟

جریان یا گردش خون نقشی کلیدی در رسیدن به نعوظ دارد. برای سفت شدن آلت تناسلی، باید به اندازه ی کافی به آن خون برسد. به همین دلیل است که بسیاری از داروهای شناخته شده برای ED (اختلال نعوظ) مانند ویاگرا و سیالیس، از طریق افزایش دادن جریان خون به آلت تناسلی وظیفه ی خود را انجام می دهند. روش های طبیعی مقابله با ED (آن هایی که پشتوانه ی علمی دارند) نیز نتیجه ی نهایی یکسانی دارند که عبارت است از: جریان خون بیشتر به آلت تناسلی.

نعوظ در مردان

۶ راهکار افزایش جریان خون به آلت تناسلی به طور طبیعی

ایجاد برخی تغییرات ساده در سبک زندگی، می تواند سلامت کلی و گردش خون را بهبود ببخشد که در نهایت به داشتن نعوظ محکم تر و سفت تر کمک می کند. این تغییرات عبارتند از:

ورزش کردن

ورزش یکی از بهترین راه ها برای تقویت نعوظ در مردان است. ورزش منظم به ویژه فعالیت بدنی هوازی متوسط، فشار خون، گردش خون و سطح هورمون ها را بهبود بخشیده و مواد شیمیایی مانند نیتریک اکسید را افزایش می دهد که منجر به افزایش جریان خون آلت تناسلی می شود. فعالیت بدنی همچنین می تواند استقامت، قدرت و انعطاف پذیری را تقویت کند.

رعایت رژیم غذایی سالم

تحقیقات نشان داده اند که داشتن رژیم غذایی مغذی و متعادل، ارتباط مستقیمی با عملکرد بهتر نعوظ دارد. یک رژیم غذایی سالم همچنین به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، کلسترول بالا و چاقی کمک می کند که همگی عوامل خطر برای ED محسوب می شوند. برای داشتن تغذیه ی سالم تر باید مصرف میوه ها، سبزیجات و غلات کامل را افزایش و مصرف غذاهای فرآوری شده، قندها و گوشت قرمز را کاهش داد.

خواب کافی

مطالعات نشان می دهند که محرومیت از خواب (کم خوابی) و آپنه ی خواب، ممکن است سطح تستوسترون را کاهش دهد و به ابتلا به ED کمک کند، به خصوص اگر خواب شبانه کمتر از شش ساعت باشد. کمبود خواب همچنین احتمال ابتلا به چاقی، فشار خون بالا، دیابت و بیماری قلبی را افزایش می دهد؛ همه ی این موارد نیز بر جریان خون تأثیر می گذارند و خطر ابتلا به ED را بالا می برند. داشتن خواب کافی در شب، یکی از چیزهایی است که برای حفظ سلامتی انسان اهمیت بسیاری دارد.

کم کردن استرس تا حد امکان

استرس و اضطراب باعث ترشح یک ماده ی شیمیایی در بدن به نام اپی نفرین می شوند. اپی نفرین جریان خون را به نقاطی مانند قلب و مغز افزایش می دهد، اما آن را از مناطقی مانند آلت تناسلی منحرف کرده و رسیدن به نعوظ را دشوارتر می کند.

بخش زیادی از روابط جنسی، ذهنی هستند. استرس و اضطراب می توانند حواس فرد را پرت کرده و بر عملکرد جنسی او تأثیر بگذارند و از رسیدن به نعوظ کامل جلوگیری کنند. این امر ممکن است یک چرخه ی معیوب درست کند؛ بدین صورت که استرس باعث ED می شود، ED استرس و اضطراب عملکردی را بیشتر می کند که دوباره منجر به بدتر شدن ED می شود و این چرخه به همین منوال ادامه خواهد داشت. تکنیک های مدیریت استرس ممکن است باعث بهبود پیدا کردن نعوظ و زندگی جنسی به صورت کلی شود. استرس را می توان از طریق ورزش، مدیتیشن یا تمرین های ذهن آگاهی کاهش داد.

افزایش جریان خون به آلت تناسلی

استفاده از مکمل های گیاهی

برخی از مکمل های غذایی و ویتامین ها ممکن است به تقویت نعوظ کمک کنند. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده اند که گیاه اپیمدیوم یا بز شاخدار، می تواند فشار خون را کاهش دهد و مشابه داروهایی مانند ویاگرا، با مسدود کردن مواد شیمیایی در بدن گردش خون را بهبود ببخشد. مکمل ‌های دیگری که برای بهبود عملکرد نعوظ به کار می روند، عبارتند از DHEA، جینسنگ، ال آرژنین و یوهیمبه. البته، اثربخشی این مکمل ها به طور کامل تأیید نشده است.

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که مکمل های گیاهی ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشند؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف مکمل های گیاهی با یک پزشک مشورت نمود. همچنین، این مکمل ها را باید از منابع قابل اعتماد تهیه کرد.

کم کردن مصرف نیکوتین

احتمال ابتلا به اختلال نعوظ در افراد سیگاری بیشتر است. سیگار به عروق خونی آسیب می رساند و در نتیجه جریان خون به آلت تناسلی را کاهش می دهد. خوشبختانه ترک کردن سیگار می تواند نعوظ (و سلامت کلی) را تقویت کند.

داروهای تقویت نعوظ در مردان

داروهای زیادی برای درمان اختلال نعوظ و بهبود عملکرد آن وجود دارد و کاستی ای در این زمینه احساس نمی شود. دارو‌های خوراکی مخصوص درمان اختلال نعوظ، عموماً بسیار مؤثر هستند. استفاده از نوعی دارو به نام مهارکننده های PDE5 (مهارکننده های فسفودی استراز ۵)، رایج ترین روش درمان دارویی است. این داروها عروق خونی آلت تناسلی را شل کرده و در نتیجه خون رسانی به آن را افزایش می دهند و نعوظ را تقویت می کنند.

مهارکننده های PDE5 شامل سیلدنافیل (با نام تجاری ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس) و واردنافیل (لویترا) می شود. ویاگرا شناخته شده ترین داروی این دسته است که مزایایی دیگری غیر از درمان ED نیز دارد؛ در تحقیقات انجام شده، شرکت کننده هایی که ویاگرا مصرف کرده بودند، احساس اعتماد به نفس، عزت نفس و رضایت جنسی بالاتری نسبت به مصرف کنندگان دارونما داشتند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

زمانی که این راهکارها نعوظ رضایت بخشی ایجاد نکنند، بهتر است به پزشک مراجعه کرد. ED (ناتوانی در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن) مشکلی شایع است و برای بیش از ۳۰ میلیون مرد در ایالات متحده اتفاق می افتد. اختلال نعوظ می تواند علاوه بر عملکرد جنسی، بر میل جنسی افراد نیز تاثیر بگذارد.

در صورتی که قصد دارید نعوظ خود را تقویت نمایید، می توانید راهکار پزشکی و طبیعی را امتحان کنید. همیشه استفاده از روش های طبیعی در اولویت قرار دارد؛ بنابراین حتی اگر پزشک برایتان دارو تجویز کرده است، شما می توانید هم چنان از راهکارهای طبیعی نیز بهره ببرید. همچنین، تقویت سلامتی و تندرستی کلی، یکی از بهترین روش های حفظ زندگی جنسی سالم است.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم