کرایوتراپی زگیل تناسلی بدون درد و سرپایی + هزینه

عکس کرایوتراپی زگیل تناسلی

زگیل ها علاوه بر اینکه ناخوشایند هستند، می توانند دردناک نیز باشند.‌ این ضایعات پوستی اغلب خود به خود از بین می روند که احتمال دارد این پروسه دو سال طول بکشد و در این مدت زمان، زگیل ها به سایر نقاط بدن گسترش پیدا کنند. اگر نمی خواهید منتظر بمانید، می توانید زگیل های خود را با استفاده از نیتروژن مایع منجمد کنید. پزشکان این فرایند را کرایوتراپی ‌می نامند که یکی از معمول ترین راه ها برای از بین بردن زگیل ها می باشد و می تواند احتمال انتشار  آن ها را کاهش دهد. در این روش، پزشک از یک اسپری برای استعمال نیتروژن مایع به زگیل استفاده می کند.‌ کرایوتراپی‌ برای زگیل ها فقط چند دقیقه در مطب پزشک زمان می برد. همچنین می توانید آن را در خانه فقط با یک کیت انجام دهید که به محل زگیل بستگی دارد.

زگیل چیست؟

زگیل ها معمولاً توده ها یا برجستگی های بی خطری هستند که کوچک و زبر‌ هستند و روی پوست و در جاهایی مانند درون دهان یافت می شوند.‌ زگیل ها بر اثر ویروس پاپیلومای انسانی یا hpv ایجاد می شوند‌. با اینکه چند نوع از زگیل ها با تماس جنسی منتقل می شوند، اکثر آنها با استفاده مشترک از وسایلی مانند حوله یا ناخنگیر بعد از تماس زگیل روی پوست منتقل می شوند.

انواع زگیل

زگیل ها انواع مختلفی دارند و بر اساس ظاهر، نقاط درگیر و نوع سویه ی hpv طبقه بندی می شوند‌.

زگیل های معمولی (وروکا وولگاریس) : این برجستگی های کوچک معمولاً روی دست ها ظاهر می شوند.

زگیل های پلانتار یا کف پایی: این زگیل ها روی کف پاها تشکیل می شوند و می توانند کاملاً بزرگ شوند. این زگیل ها اغلب صاف هستند و می توانند راه رفتن را دردناک کنند‌.

زگیل های موزاییکی: این برجستگی های ریز روی توپ کف پا یا زیر انگشتان پاها تشکیل می شوند. این زگیل ها از زگیل های پلانتار صاف تر هستند و ناراحتی چندانی ایجاد نمی کنند.

زگیل های صاف: این زگیل ها تقریباً روی هر بخشی از بدن یافت می شوند و معمولاً تعداد آنها زیاد است، برای مثال در یک زمان ممکن است ۲۰ تا ۱۰۰ زگیل رشد کنند‌.

هشدار ⛔

تصاویر موجود در این مقاله ممکن است مناسب همگان نباشد.

علت بوجود آمدن زگیل تناسلی

زگیل های رشته ای: این زگیل های نخ مانند روی صورت نزدیک دهان، بینی یا چشم ها رشد می کنند.

زگیل های تناسلی: این زگیل ها روی نواحی تناسلی و اطراف مقعد رشد می کنند.

شما می توانید برای انواع زگیل ها کرایوتراپی انجام دهید، اما نتایج آن ممکن است مشابه نباشند. برخی از زگیل ها ممکن است برای از بین رفتن به جلسات کرایوتراپی بیشتری نیاز داشته باشند. گاهی اوقات، نحوه ی انجام کرایوتراپی اهمیت زیادی دارد. پزشکان از دستگاه های مختلفی برای انجام کرایوتراپی استفاده می کنند‌.

آیا می توانم برای برداشتن زگیل از کرایوتراپی استفاده کنم؟

در موارد زیر کرایوتراپی‌ می تواند روش خوبی باشد:

  • پوست شما روشن باشد: ‌کرایوتراپی در پوست های تیره می تواند زخم به جای بگذارد.
  • شما یک بزرگسال باشید‌‌: این روش برای کودکان توصیه نمی شود زیرا می تواند دردناک باشد.
  • زگیل های روی قسمت های بدون موی بدن: در نقاطی که کرایوتراپی‌ انجام می شود، ممکن است موها به طور دائمی از بین روند‌.
  • کرایوتراپی روی صورت: کرایوتراپی کمتر از روش های دیگر باعث زخم شدن پوست می شود.

کرایوتراپی در مطب پزشک چگونه انجام می شود؟

اکثر پزشکان از نیتروژن‌ مایع استفاده می کنند که می تواند به دماهای پایینی مانند   F ۳۲۰ –  دست یابد تا زگیل ها را منجمد کند.

۱.در ابتدا، پزشک شما ممکن است پوست مرده ی روی زگیل را با یک تیغ بتراشد. همچنین ممکن است از کرم بی حسی روی ناحیه مورد نظر استفاده کند.

۲.سپس ممکن است از یک گوش ‌پاک کن یا اسپری برای استعمال نیتروژن مایع به زگیل و مقداری از پوست اطراف آن استفاده کند و زگیل را به مدت چند ثانیه فشار دهد‌. این کار مثل این می ماند که یک تکه یخ پوست شما را لمس می کند، اما زیاد طول نمی کشد. ‌پوست شما ممکن است قرمز شود و یا یک تاول تشکیل دهد.

۳.اگر زگیل روی پیشانی باشد، نیتروژن مایع ممکن است باعث سردرد شما شود. زمانی که سرما از بین می رود،  احتمال دارد پوست شما احساس گرما یا سوختگی کند.

۴.زمانی که مطب پزشک را ترک می کنید، می توانید فعالیت های روزمره ی خود از جمله دوش گرفتن و حمام کردن را انجام دهید. این ناحیه دچار عفونت نمی شود، اما مراقب علائمی مانند قرمزی و یا التهاب باشید.

در نهایت، در نقطه ای که نیتروژن مایع به کار رفته، یک دلمه خون تشکیل می شود که حدود یک هفته بعد می افتد ‌و قبل از این که آماده ی افتادن شود، از برداشتن آن خودداری کنید. پزشک به شما دستورالعمل های لازم را می دهد که ممکن است شامل شست و شوی آرام ناحیه درگیر با آب و صابون ملایم شود‌. ممکن است لازم باشد این درمان را هفته ای یکبار به مدت چند هفته تکرار کنید. برخی از پزشکان توصیه می کنند از اسید سالیسیلیک استفاده کنید که یک ماده ی رایج برای از بین بردن زگیل بعد از کرایوتراپی می باشد. این ماده باعث می شود پوست بیشتری لایه برداری شود. اگر لازم باشد این کار را انجام دهید پزشک به شما اطلاع می دهد.

☎ برای درمان سریع و سرپایی با کرایو تماس بگیرید

مشاوران کلینیک دکتر ولی پور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. برای ارتباط با ما روی لینک زیر ضربه بزنید:

آیا منجمد کردن زگیل در خانه امکانپذیر است؟

شما می توانید محصولات کرایوتراپی را برای برداشتن زگیل ها از داروخانه خریداری کنید. کیت های بدون نسخه به جای نیتروژن مایع از دی متیل اتر و پروپان استفاده می کنند و اغلب تأثیر آنها به اندازه ی درمان در مطب پزشک نمی باشد، زیرا اسیدها و ‌مواد شیمیایی منجمد کننده به غلظت موادی که در مطب پزشک استفاده می شود، نیستند. جهت استفاده، نیتروژن مایع را با یک اپلیکاتور روی زگیل بمالید. سپس، مایع را ۲۰ ثانیه یا کمتر روی زگیل فشار دهید. این مدت زمان به محل زگیل بستگی‌ دارد. احساس مقداری سوزش طبیعی است. معمولاً چند ساعت بعد یک تاول تشکیل می شود و حدود یک هفته بعد می افتد.

زگیل روی آلت تناسلی یا صورت را در خانه منجمد نکنید.

روش های خانگی دیگری نیز برای درمان زگیل وجود دارد. شما می توانید اسید سالیسیلیک را امتحان کنید. این ماده به شکل کرم یا لوسیون موجود می باشد و بدون نسخه می توانید آن را خریداری کنید‌. ابتدا باید پوست زگیل دار را مرطوب کنید, سپس آن را با یک کاغذ سنباده لایه برداری کنید و اسید سالیسیلیک را روی آن بریزید. اسید سالیسیلیک قدرت های مختلفی دارد، بنابراین پزشک به شما می گوید کدام یک را تهیه کنید‌ . برخی از افرد یک تکه نوارچسب معمولاً با جنس نقره را روی زگیل قرار می دهند و آن را حداقل یک هفته روی زگیل قرار می دهند. زمانی که نوار چسب را بر می دارید، بررسی کنید آیا زگیل از بین رفته یا لازم است دوباره روی آن چسب بگذارید.

تصور بر این است که نوارچسب، زگیل را از اکسیژن محروم می کند و پوست مرده را از بین می برد, همچنین اگر زگیل پوشانده شده باشد، احتمال دست زدن به آن کمتر است.‌ از اسید سالیسیلیک یا نوارچسب برای زگیل های صورت یا اندام های تناسلی استفاده نکنید. برای برداشتن زگیل در این نقاط باید از پزشک کمک بگیرید‌.

 

کرایوتراپی زگیل تناسلی مردانه

  •  

مشکلات ناشی از کرایوتراپی زگیل

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رحمان چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    سلام
    آقای دکتر یکی دو ماه هست که داخل مجرای اداری متوجه زگیل تناسلی شدم . با لیزر قابل درمان هست؟ و هزینه اش حدودا چقدر میشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱( 2 سال پیش)

      ویزیت آنلاین یا مراجعه حضوری داشته باشید 

  • تصویر کاربر معین چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 296 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر باشه من ۶،۷ تا زگیل اندازه جوش ریز انتهای التم دارم میخواستم بدونم هزینه ۱ جلسه کرایوش چقدر میشه!؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      ۵۰۰ هزارتومن

  • تصویر کاربر فروغ جمعه ۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 289 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    من به دکتر مراجعه کردم تشخیص زگیل تناسلی دادن کرایو انجام دادن...اما روش کرایو به این شکل بود که اسپری کردن...درست انجام شده؟ایا زگیل درجاباید کنده میشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور جمعه ۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      درست انجام شده و یک تا دو هفته طول میکشه تا زگیل‌ها از بین بره 

  • تصویر کاربر م شنبه ۲۵ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 370 مشاهده پرسش
    مدت یک هفته اس همچین ضایعی پیدا شده کنار آلتم.
    رفتم دکتر گفت زگیل نیست. یه دارو داد میزنم. کل پوست آلتم سوخت. دیگه نمیزنم پمادو. امکانش هست بگید زگیله یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور شنبه ۲۵ دی ۰( 2 سال پیش)

      آزمایش HPV PCR در آزمایشگاه بیمارستان فرهیختگان از ضایعه انجام و با جواب آن مراجعه حضوری به اینجانب در کلینیک دیابت تابان روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۳-۶ داشته باشید

  • تصویر کاربر علي جمعه ۳ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 313 مشاهده پرسش
    سلام اقاي وقتون بخير اقاي دكتر بنده ٢٠ سالم هست و رابطه جنسي زيادي ندارم چند سالي هست يه دونه خيلي كوچيك كنار آلتم هست و خيلي نرم هست و مثل گوشت اضافه هست چند وقت پيش متوجه ي دونه ب همين شكل پايين تر از اون ب همين شكل شدم اونم خيلي خيلي كوچك هست ميخواستم بدونم ممكنه زيگيل باشه و اينكه ممكنه خطر ناك باشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا ولی پور جمعه ۳ دی ۰( 2 سال پیش)

      آزمایش HPV PCR در آزمایشگاه بیمارستان فرهیختگان از ضایعات انجام و با جواب آن مراجعه حضوری به اینجانب در کلینیک دیابت تابان روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۳-۶ داشته باشید-بله زگیل هست 

درحال دریافت اطلاعات