درمان خانگی زگیل های تناسلی مردان و زنان

اگرچه زگیل های تناسلی ممکن است طی دو سال خودشان درمان شوند، درمان هم می تواند به این پروسه سرعت ببخشد. در اینجا هشت روش آمده است که می توانید زگیل تناسلی را توسط آن ها در منزل درمان کنید. اگر دچار زگیل تناسلی شده اید، شما تنها نیستید. این زگیل ها بسیار شایع هستند. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ هرساله در ایالات متحده بیش از یک میلیون مورد جدید زگیل تناسلی تشخیص داده می شود. بسیاری از موارد هم تشخیص داده نمی شوند.

علت اکثر موارد زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی است. بیش از ۱۲۰ سویه از این ویروس وجود دارند اما گونه های کم خطر ۶و ۱۱ سویه هایی هستند که سبب زگیل تناسلی می شوند. با این حال سویه های ویروس پاپیلومای انسانی معمولا باعث سرطان دهانه رحم نمی شوند. ۱۴ گونه ای که سبب ایجاد این ویروس می شوند گونه های ۱۶،۱۸،۳۱،۳۳،۳۵،۳۹،۴۵،۵۱،۵۲،۵۶،۵۸،۵۹،۶۶و ۶۸ هستند. ممکن است لازم باشد برای درمان زگیل تناسلی به پزشکتان مراجعه کنید. همچنین امکان دارد بخواهید درمان های خانگی را امتحان کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا ۸ درمان خانگی زگیل تناسلی کمک می کند بشناسید.

درمان خانگی زگیل تناسلی

۱.روغن درخت چای

طبق مطالعات صورت گرفته روغن های عصاره ای در کنار دیگر مزیت هایی که برای سلامتی دارند به عنوان داروی ضد قارچ هم استفاده می شوند. روغن درخت چای یک روغن عصاره ای است که در برابر قارچ ‌‌و دیگر موجودات زنده  مثل شپش سر موثر است. جهت استفاده، یک قطره از روغن درخت چای را با یک تا دو قطره از روغن پایه مثل روغن بادام یا نارگیل رقیق کنید و یک قطره از روغن رقیق شده را روی زگیل تناسلی خفیف خود بمالید. برخی از افراد ممکن است به این روغن حساسیت داشته باشند. بنابراین ابتدا مقدار کمی از روغن رقیق شده را روی دستتان امتحان کنید. اگر پس از ۲۴ ساعت هیچ حساسیتی وجود نداشت استفاده از آن بی خطر است.

روغن درخت چای می تواند آزاردهنده باشد و سبب سوختگی یا التهاب شود و به این ترتیب اندازه زگیل را کم میکند. از استعمال این روغن داخل دهان یا واژن خودداری کنید. شما می بایست این روغن را دائما برای چندین هفته استفاده کنید و اگر بیش از حد آزار دهنده است مصرف آن را متوقف کنید. با اینکه پژوهش نشان می دهد روغن های عصاره ای برای سلامتی مفید هستند، سازمان غذا و دارو خلوص یا کیفیت آن را بررسی نمی کند. توجه داشته باشید که پیش از مصرف روغن های عصاره ای با یک متخصص بهداشت صحبت کنید و حتما در مورد کیفیت نوع محصول اطمینان پیدا کنید. همواره پیش از استفاده از یک روغن عصاره ای تست حساسیت انجام دهید.

۲.نارون کوهی

نارون کوهی یک‌داروی بندآورنده ی خون است که از گیاه نارون کوهی به عمل می آید. این دارو همانند روغن درخت چای اغلب برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. این دارو ضعیف است و معمولا پوست حساس را متورم نمیکند.یک بررسی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که احتمالا نارون کوهی در برابر ویروس پاپیلومای انسانی نوع ۱۶ موثر است. این یکی از سویه هایی است که باعث زگیل تناسلی می شود. با این حال  این بررسی محدود است و شامل انسان ها نمی شود. بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است. به یاد داشته باشید که در پرده های مخاطی مثل داخل واژن یا مقعد نباید از نارون کوهی استفاده کنید.

۳.چای سبز

طبق پژوهشی که سال ۲۰۰۹ انجام شده است ثابت شده که چای سبز برای درمان زگیل های تناسلی موثر است. روغنی به نام سینکاتچین با نسخه قابل تهیه است و داخل این روغن، چای سبز داخل یک ترکیب کنسانتره شده است. همچنین می توانیدعصاره ی چای سبز‌را خریداری کنید و با اضافه کردن یک یا دو قطره از آن به روغن نارگیل در منزل آن را استفاده کنید و روی زگیل ها بمالید.

سیر

۴.سیر

از سال ۲۰۰۶ شواهدی وجود دارند که مالیدن عصاره سیر روی زگیل به از بین بردن آن کمک می کند.هرچند که این تحقیق قدیمی است و نیاز به مطالعات بیشتری است. ولی اگر میخواهید سیر‌ را امتحان کنید می توانید عصاره سیر را خریداری کنید و مستقیما روی زگیل بمالید.همچنین می توانید ‌پدهای گاز پانسمان را در ترکیب روغن و سیر غوطه ور کنید سپس از آن استفاده کنید و اجازه دهید روی زگیل ها قرار بگیرند.

۵.سرکه سیب

سرکه سیب می تواند به درمان قطعی زگیل تناسلی در خانه کمک کند و مشابه داروهایی با نسخه پزشک که از عناصر اسیدی برای نابودی ویروس استفاده می کنند موثر واقع می شود. با این همه، هیچ تحقیقی  اثرگذاری سرکه سیب بر زگیل تناسلی را بررسی نکرده است. پس در این زمینه به بررسی هایی نیاز است. اگر مایل باشید می توانید یک گوش پاک کن، توپ پنبه یا یک تکه گاز پانسمان را در سرکه سیب فرو ببرید و روی زگیل ها بمالید.

۶.سبزیجات 

سبزیجات به طرق مختلف برای شما مفید هستند. به طور کلی توصیه می شود که روزانه ۴ تا ۵ وعده سبزیجات میل کنید. سعی کنید سبزیجات ترد مصرف کنیدمثل کلم، بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم و‌کلم پیچ. این سبزیجات حاوی ایندول-۳-کاربینول هستند که به درمان زگیل های تناسلی کمک می کنند. 

فولیک اسید و ویتامین ب

۷.فولیک اسید و ب ۱۲ 

بین کمبود ب ۱۲ و فولیک اسید و افزایش خطر ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی رابطه ای وجود دارد. استفاده از یک مولتی ویتامین یا مکمل های ب ۱۲ و فولیک اسید به بدن شما کمک میکند که با بیماری HPV مبارزه کند و زگیل ها را نابود سازد.

۸.رژیم غذایی و پشتیبانی سبک زندگی 

داشتن زگیل تناسلی به بدن شما فشار وارد می کند و ممکن است دست ‌پنجه نرم کردن با بیماری دیگری درکنار زگیل مشکل باشد. برای اینکه بدنتان سریع تر خوب شود سعی کنید از عوامل استرس زای سیستم ایمنی بدن مثل سیگار کشیدن یا رژیم غذایی که غذاهای کم مغذی و آماده دارد دوری کنید.غذاهایی که باید در رژیم غذاییتان بگنجانید:

  • غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ( بلوبری، گیلاس، گوجه، فلفل دلمه ای، کدو تنبل)
  • سبزیجات با برگ تیره مثل اسفناج و کلم پیچ
  • غلات کامل
  • بادام
  • لوبیا
  • گوشت بدون چربی

این غذاها سیستم ایمنی شما را تقویت میکند و ظهور مجدد ویروس پاپیلومای انسانی را به حداقل می رساند.غذاهایی که باید از خوردن آن ها اجتناب شود:

  • هرماده غذایی حساسیت زا( لبنیات، سویا، ذرت، چاشنی های غذایی)
  • غذاهای پالیده مثل پاستا و نان سفید
  • گوشت قرمز
  • غذاهای آماده با چربی ترانس
  • کافئین ومشروبات الکلی

خطرات و هشدارها:

مهم است به خاطر داشته باشید که خلاصی از شر زگیل تناسلی خارجی به این معنی نیست که از شر ویروس پاپیلومای انسانی خلاص شده اید. این ویروس هرچند کم اما می تواند باعث زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم شود. ممکن است بیش از یک نوع از این ویروس را داشته باشید. حتی اگر زگیل ها را در منزل درمان می کنید، با یک پزشک در تماس باشید. ویروسی که باعث زگیل تناسلی می شود می تواند در بدنتان به مدت طولانی غیرفعال  باقی بماند. بنابراین حتی اگر زگیلتان را مداوا کنید و از شر آن خلاص شوید امکان برگشت آن وجود دارد.

چگونه زگیل های تناسلی به طور سنتی درمان می‌شوند؟

طبق نقد و بررسی یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ هیچ درمان استانداردی برای زگیل های تناسلی که متخصصان بهداشت هم موافق آن باشند وجود ندارد. پزشکان ممکن است با توجه به نوع زگیل یا اینکه چه مدت زمانی زگیل داشته اید از درمان های مختلفی برای آنها استفاده کنند. این معالجات شامل موارد زیر هستند:

منبع 

https://www.healthline.com

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم