آیا از طریق خود ارضایی هم می توان به بیماری های مقاربتی (STI) مبتلا شد؟

آیا خود ارضایی در زمان درمان بیماری های مقاربتی (STI) مشکلی ندارد؟ تحقیقات نشان داده است که خود ارضایی ایمن ترین فعالیت جنسی می باشد. به این علت که اگر شما مبتلا به بیماری های جنسی نباشید، نمی توانید از طریق خود ارضایی به آن مبتلا شوید. مگر اینکه با یک اسباب بازی جنسی (سکس توی) آلوده، خود ارضایی کنید! با این وجود اگر شما در حال حاضر به یک بیماری مقاربتی مبتلا هستید، باید برای احتیاط، یک سری اقدامات ایمنی را انجام دهید. حتی اگر شما برای بیماری مقاربتی خود، تحت درمان قرار دارید، این اقدامات ایمنی می تواند از شما و اطرافیانتان محافظت کند.

اینکه شما در مورد انتشار بیماری مقاربتی خود اطلاعات کافی داشته باشید، می تواند به درک بهتر خطرات احتمالی ناشی از خود ارضایی کمک کند. ایمن بودن یا نبودن خود ارضایی، در هنگام ابتلا به یک بیماری مقاربتی، بستگی به این دارد که شما چه بیماری مقاربتی دارید. در ادامه مطلب، در رابطه با خود ارضایی و بیماری های مقاربتی (STI) بیشتر توضیح خواهیم داد.

خود ارضایی

واژینوز باکتریایی و عفونت های قارچی واژن

خود ارضایی در زمان ابتلا به واژینوز باکتریایی و عفونت های قارچی، تا حدودی بی خطر است. حتی اگر شما برای درمان این بیماری ها از پماد یا شیاف واژینال استفاده می کنید، باز هم خود ارضایی در این زمان مشکلی ندارد. با این حال بهتر است در مورد اسباب بازی های جنسی که برای خود ارضایی استفاده می کنید، وسواس به خرج دهید. به این معنا که اگر اسباب بازی های جنسی خود را قبل و بعد از استفاده، به اندازه ی کافی ضد عفونی نکنید، ممکن است بار دیگر مبتلا به عفونت شوید و یا عفونت شما تشدید شود.

کاری که باید انجام دهید

اگر با اسباب بازی های جنسی یا اشیاء دیگری مثل دیلدو خود ارضایی می کنید، بهتر است در زمان استفاده روی آنها کاندوم بکشید. نکته ی مهم دیگر این است که از ضد عفونی کردن اسباب بازی های جنسی خود، قبل و بعد از خود ارضایی مطمئن شوید.

بیماری های مقاربتی (STI) که از طریق تماس پوستی منتقل می شوند

اگر شما به بیماری مقاربتی قابل درمانی مبتلا هستید که از طریق تماس مستقیم پوست منتقل می شود، همچنان می توانید خود ارضایی کنید. اما اگر این بیماری ها باعث ایجاد زخم در ناحیه تناسلی شما شده باشد، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. بیماری های مقاربتی (STI) که از طریق تماس مستقیم پوست منتقل می شوند عبارتند از:

این بیماری ها از طریق فرآیندی به نام «خود تلقیح»، می توانند به سایر نواحی بدن نیز سرایت کنند. یعنی اگر شما زخم فعال ناشی از این بیماری ها را لمس کنید، ممکن است عفونت را به ناحیه ای دیگر از پوست خود منتقل کنید و در آنجا نیز زخم ایجاد شود. علاوه بر این، میکروب های زیر ناخن هم ممکن است باعث گسترش عفونت شوند.

کاری که باید انجام دهید

در هنگام خود ارضایی از لمس زخم های فعال خودداری کنید. در هنگام خود ارضایی یا خود ارضایی به همراه شریک جنسی خود، از دستکش استفاده کنید.

(STI)

HIV و هپاتیت

خود ارضایی برای افراد مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی انسانی (HIV یا ایدز) یا هپاتیت، بسیار بی خطر می باشد. امکان ابتلای مجدد به این ویروس ها وجود ندارد. با این حال، اگر در یک فضای مشترک به همراه شریک جنسی خود، خود ارضایی می کنید، باید بسیار مراقب باشید. زیرا عفونت در مایع منی، مایعات واژن، خون و شیر مادر وجود دارد و می توان از طریق این موارد به ویروس مبتلا شد. اگر با دیگران زندگی می کنید یا در خانه ی شخص دیگری خود ارضایی کرده اید، بعد از خود ارضایی به طور کامل مکان را ضد عفونی کنید. با این کار شما می توانید از دیگران در برابر قرار گرفتن در معرض مایعات عفونی محافظت کنید.

بیماری های مقاربتی باکتریایی

به طور کلی، خود ارضایی در طول درمان بیماری های مقاربتی باکتریایی بی خطر می باشد. این بیماری ها معمولاً با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند. یعنی درمان ناحیه ای (موضعی) ندارند و کل بدن از شر باکتری خلاص می شود. بیماری های مقاربتی باکتریایی که از طریق تماس مستقیم پوست منتقل نمی شوند عبارتند از:

  • کلامیدیا
  • سوزاک
  • تریکومونیازیس

تا درمان کامل بیماری های مقاربتی باکتریایی، باید از رابطه ی جنسی بپرهیزید. با این حال، می توانید هر چقدر که بخواهید خود ارضایی کنید! یعنی اگر برای درمان بیماری خود، قرص یا آمپول های آنتی بیوتیک مصرف می کنید، کل بدن شما تحت درمان است. بنابراین نمی توانید خودتان به خودتان عفونت را منتقل کنید! از سوی دیگر اگر شما با کرم ها یا سایر روش های موضعی تحت درمان هستید بهتر است بیشتر مراقب باشید. این نوع درمان ها معمولاً برای عفونت های پوستی تجویز می شوند، که به راحتی از یک ناحیه به ناحیه دیگر منتقل می شوند. بنابراین، درمان یک ناحیه با کرم یا پماد، از سایر نواحی بدن شما در برابر آن بیماری محافظت نمی کند.

کاری که باید انجام دهید

در صورت مصرف قرص ها و آمپول های آنتی بیوتیک، خود ارضایی مشکلی ندارد. زیرا خطر عفونت مجدد در شما بسیار پایین است. اگر از درمان های موضعی استفاده می کنید بهتر است بیشتر مراقب باشید. استفاده از دستکش و ضد عفونی کامل اسباب بازی های جنسی، می تواند خطر پخش شدن عفونت را کاهش دهد.

خود ارضایی متقابل و بیماری های مقاربتی

خود ارضایی متقابل زمانی است که شما و شریک جنسیتان یکدیگر را با دستانتان تحریک کرده و عمل خود ارضایی را برای طرف مقابل انجام می دهید. خود ارضایی متقابل همچنین شامل مواردی می شود که شما و شریک جنسیتان، در نزدیکی هم به طور جداگانه خود ارضایی می کنید. به طور کلی، خود ارضایی متقابل از رابطه ی جنسی ایمن تر است. این ایمنی زمانی شکل می گیرد که مایعات بدن در حین خود ارضایی متقابل، رد و بدل نشود. البته به یاد داشته باشید که برخی از بیماری های مقاربتی، قابلیت انتقال از طریق تماس مستقیم پوست را دارند.

راه هایی که برای ایمن تر کردن خود ارضایی متقابل وجود دارند عبارتند از:

  • دست های خود را بشویید: قبل از خود ارضایی متقابل (یا دست زدن به آلت جنسی شریکتان) دست های خود را بشویید.
  • از دستکش استفاده کنید: شما می توانید برای لمس شریک جنسی خود از دستکش استفاده کنید. هر کدام از این موارد می توانند احتمال ابتلا به عفونت را کاهش دهند.

به طور کلی، بیماری های مقاربتی از طریق مایعات بدن منتقل می شوند. بیماری هایی مثل HIV، کلامیدیا و … در این دسته جای می گیرند و انتقال آنها از طریق خود ارضایی متقابل تقریباً بعید است. بیشترین خطر در زمان خود ارضایی متقابل شامل بیماری های مقاربتی (مثل هرپس و مولوسکوم کونتاژیوزوم) است که از طریق تماس مستقیم پوست منتقل می شوند.

راه هایی برای ایمن تر کردن خود ارضایی

افراد معمولاً نمی دانند چه زمانی به SIT مبتلا هستند. این باید ها و نباید ها می توانند به ایمن تر شدن خود ارضایی کمک کنند. هدف از خود ارضایی و این باید ها و نباید ها –علاوه بر لذت شما- این است که از انتقال عفونت های جنسی پیشگیری شود. اگر فکر می کنید که به عفونت یا بیماری های مقاربتی مبتلا هستید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

معاینه خانگی و شخصی بیضه ‌ها

بایدها:

نباید ها:

  • در زمان خود ارضایی به چشمان خود دست نزنید. چشم ها می توانند به برخی از عفونت ها و بیماری های مقاربتی آلوده شوند.
  • اسباب بازی های جنسی خود را به اشتراک نگذارید. در صورت به اشتراک گذاشتن، آنها را با کاندوم بپوشانید.
  • اسباب بازی های جنسی خود را قبل و بعد از استفاده به خوبی ضدعفونی کنید.

 

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات